|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Sterke" og "svake" eleverMen er det virkelig barn som i elevrollen er enten det ene eller det andre? Når man ser godt etter?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: "Sterke" og "svake" elever
Man må jo på en eller annen måte kunne si noe om en elev er flink i og klarer seg godt i et fag, eller om eleven er lite flink og har problemer med faget, og må også kunne snakke om grupper av elever som har mer eller mindre problemer med faget. Som lærer har man da vel behov for å kunne si ting om hvordan man planlegger og tilrettelegger undervisningen ut fra hvor faglig flinke elevene er, uten at dette skal oppfattes som at man setter et permanent stempel på enkeltelevene?
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: "Sterke" og "svake" elever
Jeg tror noen barn er entydig sterke i elevrollen, mens noen andre entydig er svake, ja. Og så er det selvsagt masse mellomting mellom de to ytterpunktene. Jeg har intet ønske om å sementere noen i en slik rolle, og mener skolen må gjøre det beste den kan for å hente ut det beste i alle barn. Jeg tror dog ikke veien å gå er å late som om forskjellene ikke også innebærer forskjeller i evner og forutsetninger, for det gjør de.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|