|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips: Bursdagshilsener til døde folk på Facebook
Samme her. Jeg sender aldri gratulasjoner til andre enn de som er nære nok til at jeg hadde fått det med meg om de døde.
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Ville du ikke ha gratulert en bruker her inne med dagen? Brukerne her inne vet vi jo veldig lite om - det kan jo skje masse i livet deres som gjør at det vi sier er veldig "far fetched". Gjelder jo også mange andre typer nettsamfunn, skole, arbeid, idrettslag, boklubber, syklubber (alt av hobby).
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Hvis det ikke skjer veldig brått og uventet, med bursdag like etterpå, vil jeg sannsynligvis få vite det her på forumet om noen dør eller er svært alvorlig syke. Og de få medlemmene herfra jeg har som venn på FB (det er snakk om en håndfull personer) er såpass aktive både her og på FB, eller jeg kjenner dem i tillegg via andre veier/felles kjente, slik at jeg vil merke det om de blir borte. De som måtte være tidligere medlemmer her inne, som ikke lenger er aktive, men som jeg av en eller annen grunn fortsatt har som fb-venn, er ikke så nær at jeg synes det er naturlig å gratulere dem med dagen. Men tror ikke jeg har noen slike lenger, jeg ryddet opp i vennelista mi for en stund siden, og da fjernet jeg en god del av dem jeg aldri er i kontakt med. Men jevnt over stemmer det ja, at jeg ikke gratulerer folk med dagen med mindre det er noen jeg kjenner.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
(nå fikk ikke jeg med meg at det var snakk om noen som hadde vært død en stund. Min kollega som jeg tenkte på ha vært død i nesten 2 år og Facebook "pusher enda på at X liket dette!)
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Det gjør i grunnen jeg også, men det er jo ikke særlig mange som viser hva de driver med på Facebook lenger. Og selv de få som gjør det (og de er jo åpenbart ikke døde da) er det så mange år siden jeg har hatt noe med å gjøre at det ikke føles naturlig å gratulere dem med dagen lenger, med unntak av noen få. Og hvis det skjer noe med dem vil jeg få høre om det relativt raskt. Så nei, jeg sender ikke bursdagshilsen til alle fb-vennene mine, heller ikke folk jeg har gått på skole med. Det føles bare rart, når jeg aldri snakker med dem eller skriver noe til dem ut over det. Litt unntak akkurat i år, da alle i mitt kull har fylt 50. Da har jeg nok sendt flere gratulasjoner enn ellers. Jeg sier ikke at det overhodet ikke kan skje, det kan være spesielle tilfeller, slik som meisje forteller om. Men sannsynligheten er liten, stort sett sender jeg bare gratulasjon til folk jeg vet lever.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 18-12-23 kl 19:21. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|