|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2Nå er det jo ikke sånn at barn bare blir «litt lei seg» om forelderen deres får en alvorlig kreftdiagnose, da. Det snur hele verden opp ned, kan være dypt traumatiserende og merke dem for livet. Det er noe av det mest skremmende som kan skje. Been there, done that, got the t-shirt.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2
Selvsagt ikke, det jeg snakket om (hvis det var mitt innlegg du siktet til) var barn med friske foreldre som blir lei seg av trist tema på barne-TV.
|
|
|
#3 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2De fleste barn ser kreft rundt seg, enten det er i egen, eller andre barns familier. De hører om det og får med seg mye mer enn det vi tror. Kreft er en del av dagliglivet også for mange barn, et liv som skal leves underveis i behandling, og også etterpå uansett hvilken vei dette går. Bøker, filmer og serier kan være vidunderlige og fantasifulle, og gi håp, selv om det har elementer av sorg og ting som er vanskelig, ja selv om det har en tragisk slutt. Jeg synes det er bra at NRK tar barn på alvor og produserer denne typen program. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|