Sv: Hva lurer du på i dag? #02
I dag lurer jeg på hvorfor vi gidder å sende juletre til London hvert år. De har åpenbart lyst på et disneytre og ikke et skogtre som er transportert på skip.
Og jo mer jeg leser om krigen, jo mer lurer jeg på hvorfor svarte vi driver og takker dem på denne ekstravagante måten. Bortsett fra at de huset konge og regjering på flukt, så ser jeg ikke helt hva deres bidrag var. De vingeklippet Norge og lot ikke en gang regjeringen sende norske soldater for å hjelpe den stakkars sivilbefolkningen som var igjen i Finnmark etter at tyskerne brant og dro. Eksilregjeringen var i beste fall tafatt når det gjaldt å hjelpe de norske jødene. De ble fullstendig fucked i behandlingen av krigsseilerne og krigstillegget (fordi den engelske regjeringen ikke hadde lyst til å betale SINE sjøfolk skikkelig, så fikk ikke Norge lov til å gjøre det heller).
Sammenlignet med hvor viktig norske krigsseileres innsats var for at de allierte skulle vinne krigen, så tenker jeg at DE burde sende juletrær til OSS.