|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#741 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Gruffetråd #16Pelle: Får dere store fotografbilder som skal på deres vegg!?
|
|
#742 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #16Innstilt som nummer to på ny jobb jeg hadde lyst på
|
|
#743 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Gruffetråd #16
Ja, et år fikk vi 5 bilder i rammer med barna, herav 1 A3 (med ramme og passepartout) og to av hvert barn i A5. Det store har vi skjult i kjellerstuen og et har et barn frivillig hengt på rommet. (Bestemor tok med barn til fotograf fordi hun ville ha bilder; fotograf er en venninne og fikk det ene barnet til å stille opp på ting som er flaut/fjasete og turte ikke si nei. Vi har null bilder av barn og familie på veggene fordi det er slik vi liker det). Etter konfirmasjon informerte hun om at vi skulle få tilsvarende bilder av konfirmanten (dvs vårt barn) - men det slapp vi heldigvis.
|
|
#744 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Gruffetråd #16Åja, det er deres egne barn dere får bilder av?
|
|
#748 |
|
bits and pieces
|
Sv: Gruffetråd #16Ei dame tok nesten alt i 50% kurven. Fylte godt opp i handlvogna. Og så satte hun igjen 1/3 ved kassa, men da var jeg allerede på vei ut døra.
Sist redigert av star : 28-11-23 kl 18:52. |
|
|
|
|
#749 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Gruffetråd #16Jeg skulle på julebord med de nærmeste kollegaene i dag. I steden fortsatte gårsdagens feber og hostekulehals. Jeg er så og si bra nå, men jeg hadde gledet meg så innmari. |
|
|
|
|
#750 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Høres ut som de ikke fortjener gaver..evt gi Samme gave beløp til en organisasjon de liker.
|
|
#751 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ok, må innrømme at jeg nok hadde irritert meg litt over familie som ville ha gaver, men ikke kunne ønske seg noe. Men det er sikkert fordi gaver er helt nederst på min kjærlighetsspråk-liste. Jeg blir veldig brydd av å få gaver og egentlig også av å gi gaver. Mannen og jeg prøvde å foreslå at alle i familien hans spleiset på én stor gave til hver person eller hvert par, og det prøvde vi et år. Men lillesøsteren hans ville ikke mer, fordi hun ville ha mange gaver, og jeg synes hun er litt barnslig.
|
|
|
#752 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gruffetråd #16Jeg synes det blir vanskeligere med en slik stor gave fra mange. Mange ulike meninger som må koordineres, og skal man kjøpe noe dyrt blir det desto viktigere at det må inneholde noe veldig flott, bra og nyttig, og det er ikke alltid man trenger noe. Da synes jeg det er bedre å bare få en liten oppmerksomhet fra hver, da er det ikke så nøye. Jeg er også lei av at det må være så voldsomt, og så høye krav og mye styr med gaver. Det kunne med fordel vært mye mer lavterskel. Jeg elsker å gi gaver også, enda bedre enn å få. Men jeg har heldigvis mange takknemlige mottakere, som det er gøy å gi til.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 28-11-23 kl 23:00. |
|
|
|
|
#753 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gruffetråd #16Vi er relativt unge folk i relativ etableringsfase alle sammen, derfor kunne det fungert. Jeg er takknemlig altså, bare veldig preget av å ha vokst opp i et hjem der man aldri kunne være takknemlig nok. Nåde den som spurte om noe nytt uten å uttrykke ekstrem takknemlighet over buksa de fikk for fem år siden. Jeg blir ofte ganske sjokkert over hvor utakknemlige barna mine er, og heldigvis kan mannen min minne meg på at det er bra de ikke er som jeg måtte være.
|
|
|
#754 |
|
Semiaktiv
Sv: Gruffetråd #16Ja, vi er nok alle påvirket av hva vi er vokst opp med og hva slags folk vi omgir oss med. Og jeg innser jo at jeg har et annet forhold til dette med gaver enn mange andre. Jeg er nok preget av en mor som viser barnslig entusiasme over selv den minste ting. Og det smitter jo over. Gavekjøp og -utveksling har aldri vært forbundet med stress og negativitet, til tross for kronisk anstrengt økonomi.
|
|
#755 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Jo, det kan skje. Men når en har søkt og kommet helt dit er nok sjansen stor for at vedkommende ønsker jobben.
|
|
#756 |
|
Semiaktiv
Sv: Gruffetråd #16Så kjedelig venla.
|
|
#757 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
#758 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
|
|
#759 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg syns også gavestyret er nettopp det - et styr! Jeg elsker å få en tilpasset gave, for all del! Og jeg har tidligere fått noen gaver jeg fremdeles tenker på med glede. Men det er gaver som ble kjøpt fordi man kjente meg godt og visste hva jeg ville sette pris på. Og så var jeg mye yngre enn det jeg er nå.
|
|
#760 |
|
rakkarpus
|
Bare nysgjerrig, hvor mange bytter du gaver med,? Hvor mange skulle du ønske det var?
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|