|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg tenker en del på hva dette gjør med Jan Egil, når han nå i noen dager kom til å få flere millioner, og muligheten til å starte et nytt liv i Norge, og nå er det en stor sjanse for at det blir dratt bort under føttene på han.
![]() |
![]() |
#122 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg oppfatter at Bamsen selv enda får mye støtte, spesielt på Facebook. Kritikken jeg leser rettes i hovedsak mot Ts. Men klart, folk elsker jo ikke menn som beføler barn. Der er helt sikkert. Og en del vil nok ønske pengene tilbake, naturlig nok. Men alt dette burde jo vært reflektert over før serien ble sent. Hjelpes.
![]() |
#123 |
Shake it out!
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvDet er jo ingen tvil om at JE er en person med en baggasje sommel fører til et handlingsmønster som er uklokt også ingen måte bra. Og at han (og kone og sønn trenger hjelp av en eller annen sort er det jo ingen tvil om. Men så er spørsmålet om det - særlig for kona og sønnen - er flytte til Norge? Uten disse 4 millionene som er samlet inn, blir det økonomisk mye bedre her? For uføretrygden og konas lønn bør jo gi en grei inntekt på Filippinene. Menfår kona lett jobb i Norge? Og kompenserer det han vil få mer fra NAV her for de økte levekostnadene? Og sønnen, som er 15 år og ikke har gått på skole - hvordan blir livet hans her?
![]() |
#124 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg tenker også at Spleisen burde vært stoppet etter at det var samlet inn nok penger til at familien først og fremst kunne komme seg hit.
![]() |
![]() |
#125 |
Glamorøs
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg syns faktisk at folkedypet er forbausende reflekterte i denne saken, og at lynsjestemningen i all hovedsak gjelder NRK og Strømøy, ikke hovedpersonen i serien. Kanskje nettopp fordi ofrene har stått fram på en veldig god måte.
![]() |
#126 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tv
Enig med deg - dette er på TS og NRKs kappe. De har satt JE og familien hans i en ekstremt vanskelig situasjon.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Textrovert
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvDette blir kanskje en detalj i den store sammenhengen, men jeg merket meg da vi så noen svar NAV hadde sendt til han, så var det piler til skjermdumper/informasjonsbokser o.l, så det så faktisk ut til at NAV hadde tatt seg bry med å forklare litt mer inngående overfor han enn hva som er standard. Var det flere som merket seg det? Så kanskje NAV faktisk hadde gått ganske langt i å få han til å forstå?
![]() |
#128 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvDet er en ganske massiv antagonisering av hovedpersonen som pågår også, altså. Sikkert både mer og mindre berettiget. Det er jo ingen overraskelse at et liv som hans har fått mange vonde utslag for ulike mennesker på ulike vis. NRK burde vært profesjonelle nok til å forutse at det ville komme opp til overflaten, men folket kan jo også ta ansvar for å ikke bidra mer i gravearbeidet og ryktespredningen.
![]() |
#129 |
Shake it out!
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvSer spleiser er i gang igjen. Og at advokaten er den som får ur realt og skal forvalte pengene. Og at de skal gjøre det sånn at de som ga på falske premisser kan få tilbakemebetalt pengene om de ønsker.
![]() |
#130 |
lider av tastleksi
|
For ordens skyld- det er Sparebank1 som står bal spleis.
![]() |
#131 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg er redd for hvilket liv den 15 år gamle gutten, nesten uten skolegang, og som ikke kan noe norsk kan bygge seg i Norge. Det er jo NAV som er nærliggende når han blir myndig? Jeg håper han får mye oppfølging dersom han må flytte til Norge.
![]() |
#133 |
Shake it out!
|
Man må i alle fall sørge for at dette ikke blir tredje generasjon med samme problemene. Egentlig er det vel han som mest hadde trengt penger for å kunne starte et liv.
![]() |
#134 |
Glamorøs
|
Ja, jeg håper virkelig advokatfirmaet hjelper til med å forvalte disse pengene.
![]() |
#135 |
intro
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tv"Nok lynsjestemning nå", skriver Astrid Meland i VG.
![]() |
![]() |
#136 |
Shake it out!
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvDet er jo TS og NRK som har bæsja på leggen i denne saken og laget underholding av noe som ikke. Hede vært laget underholdning av. Det er jo masse sympati overfor JE og familien hans. Det er vel svært få som ikke mener at han trenger hjelp på et eller annet vis - både han og kona og sønnen. Det er vel bare ikke enighet om at det programmet og en spleis på 4 mill er svaret.
![]() |
#137 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Du sier akkurat det jeg tenker, uten at jeg har sett serien, kun mediesaker med omtale av den.
![]() |
#138 |
Shake it out!
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvVar inne og så på spleisen. De har fjernet den funksjonen som gjør at man kan se aktivitet. (Altså hvem som gir og hva). Man kan se de som har gitt 5000 eller hva ser er som gjør en til sponsor, men ikke aktivitet ut over det. Jeg begriper ikke at de lar den være åpen.
![]() |
#139 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg har oppsøkt en del diskusjoner på fb, kvinneguiden og discord i dag, bare for å se litt hva som blir skrevet. Og JE får en del pes han også, for å si det mildt.
![]() |
![]() |
#140 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg er enig i at TS og NRK må gå i seg selv. Likevel håper jeg ikke det blir en slik polarisering at det er synd på Granfoss heller. Ja, han har hatt en tøff oppvekst. Likevel er han også en overgriper som truer offentlig ansatte på livet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|