|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Smugleser
|
Sv: Betale for Meta?Jeg regner med at også denne modellen kommer til å bli prøvd rettslig. Datatilsynet peker i retning av det skrudde i at brukerne må betale for å få rettigheter de har under europeisk lovgiving; også kalt retten til privatliv. Og jeg er sikker på at Meta har finregnet på hvor de kan sette månedsprisen. De vil jo garantert at folk skal velge «vi selger dataene dine og følger deg rundt overalt på nettet». Det er verd mer enn noen tusenlapper i året per bruker.
|
|
|
#2 |
|
Hertuginne
|
Sv: Betale for Meta?
Datatilsynet sier at det pågår en prosess på europeisk nivå for å vurdere lovligheten den nye løsningen, og at de deltar aktivt i den. Jeg er veldig spent på hvor mye press man kommer til å legge på Meta, jeg håper at de virkelig legger bredsiden til.
|
|
|
#3 |
|
Smugleser
|
Sv: Betale for Meta?
Det norske tilsynet er ekstremt aktivt her. De bruker virkelig alle midler og finurligheter i lovverket for å få nok trykk på det internasjonalt, ettersom det er det irske Datatilsynet som har hovedansvaret for å føre tilsyn med Meta. De har brukt noen interessante unntaksbestemmelser for å sanksjonere manglende etterlevelse av europeiske dommer, og få løftet dette inn i et europeisk felles spor. Samtidig som Meta bruker både nasjonale og internasjonale rettsmidler for å utfordre og trenere.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|