Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-23, 22:26   #481
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

På Østlandet har man jo i 20 år blitt oppfordret til piggfritt. Gebyr i byen osv. Tror det har noe med bæret å gjøre, lite tørr snø og sliter mer på asfalt. Eller noe?

Ja, vet. Det er sikkert supert mesteparten av tida, men så får man sånne dager en gang iblant.

Mange kjører piggfritt her også, men ikke så mange som sørpå. Har piggdekk sjøl fordi jeg følte meg utrygg på piggfrie. Kjører lite, da. Piggdekk på sykkelen også.

Gammel 31-10-23, 22:35   #482
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjørt piggfritt i alle år. Det fungerer supert på de aller fleste dagene (og her er det bratt). Men vi har muligheten til å la bilen stå da, de svært få dagene det er problematisk (men da har også piggdekkene problemer). Det hjelper med tung bil og sterk motor.

Gammel 31-10-23, 23:04   #483
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjører også piggfritt. Hadde pigg i 1 eller 2 sesonger for det fulgte med bilen da jeg kjøpte den. Det syns jeg var stress både med avgift og når man kan bytte for jeg gjør det ikke selv.

Gruffer over meg selv. Skulle ønske hodet mitt fungerte litt annerledes.

Gammel 31-10-23, 23:53   #484
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også piggdekk på både bil og sykkel. Snart.

Gammel 01-11-23, 00:46   #485
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skummet gjennom snøsvarene, men det er jo også betraktelig flere biler på det sentrale østland enn i resten av landet. Må ikke glemme det heller.

Jeg gruffer over kovid og er lei meg for noe annet i tillegg.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 01-11-23, 00:54   #486
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tror flere her sørpå tenker at "neida, detta går så bra så" eller lignende enn de lenger nord gjør. Men ingen her lærer tydeligvis. Selv med alle advarslene i de siste ukene, men spesielt siste uka, så klarer jo ikke folk å skifte dekk i tide. Vil tro de fleste kjører piggfritt så det er jo ikke om å gjøre å vente til siste liten liksom.
Kjørte bak en i dag som jeg tror var på sommerdekk. Hver gang han bremset så slang bakenden.

Gammel 01-11-23, 02:27   #487
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg gruffer over kovid og er lei meg for noe annet i tillegg.

Gammel 01-11-23, 07:15   #488
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Klem til alle som trenger det.

Gammel 02-11-23, 15:47   #489
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den #€%&@£$€ IT-avdelingen!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 02-11-23, 16:36   #490
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den #€%&@£$€ IT-avdelingen!

Vi har hatt sånne folk i vår it-avdeling.

I dag hadde jeg plutselig et veldig rart problem med e-posten min. Det kom en trivelig fyr som ikke kom med en eneste beskyldning om at jeg hadde gjort noe galt. Han klødde seg i hodet ganske lenge, og endte opp med å nappe ut nettverkskabalen og be meg om å jobbe mot det interne trådløse nettet isteden. Mens han ba om å få litt tid på å finne ut hva som egentlig var feil.

Ikke noen beskyldninger, bare fullt fokus på å løse mitt problem slik at jeg kunne få og sende e-post igjen. Det er sånn det skal fungere.

Gammel 02-11-23, 16:46   #491
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Au! Jeg har betennelse i rygg, bekken, fingre og kjeve (leddgikt) og kan ikke øke medisindosen før jeg kommer til spesialist pga hjertemedisiner. Spesialisten synes ikke det haster, fordi jeg er så ung.

Det går heeeeelt fint å fungere normalt.

Gammel 02-11-23, 20:19   #492
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

På tur i Italia også regner det kraftig nesten hver dag - idag kom det omtrent 50mm . Håper på litt oppholdsvær i morgen.

Gammel 02-11-23, 20:29   #493
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle trene styrke i dag. Jeg løfter vekter en stund, og så bøyer jeg meg litt for å flytte på en treningsbenk … det gjør man ikke ustraffet … klikk, sa det og så klarte jeg ikke å reise meg opp. Tre timer senere er høyre side av korsryggen fremdeles DRIT vond.

Så mye vekter og så går det galt når man skal flytte en benk.

Gammel 02-11-23, 22:19   #494
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jeg er sår i halsen. Det er ikke så rart. To av ungene er sjuke. Men jeg skal ha en STOR operasjon på tirsdag og jeg ORKER ikke å få den utsatt!!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 03-11-23, 15:21   #495
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gurgle med vademecum og sov masse, og ullsokker, er mine råd når det skraper i halsen. Jeg syns ALLTID det virker (men vet jo ikke hvordan det ville gått om jeg droppet det. )

Gammel 03-11-23, 15:27   #496
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Idag er det skikkelig langfredag. Jeg vil ha helg nå!

Gammel 03-11-23, 16:18   #497
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her, Millen. Dessverre drukner jeg i jobb i helga.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-11-23, 16:36   #498
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Flytur til London uten toaletter som virker. Og flyet har ikke tatt av fra Gardermoen enda. I tillegg er det komplett kaos under boarding.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 03-11-23, 17:12   #499
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Flytur til London uten toaletter som virker. Og flyet har ikke tatt av fra Gardermoen enda. I tillegg er det komplett kaos under boarding.

Du verden! Hvilket flyselskap? Er det lov å ikke ha fungerende toaletter?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 03-11-23, 17:14   #500
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Samme her, Millen. Dessverre drukner jeg i jobb i helga.

Du er ikke alene.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.