|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
flisespikker
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Og solbrilletyveriet var jo også et rent privat lovbrudd som ikke hang sammen med noen offentlig posisjon eller et viktig tillitsverv. Jeg synes ikke det er greit å stjele, men det er noe helt annet enn korrupsjon eller å utnytte sin stilling på annen måte.
![]() |
#282 |
Librocubicularist
|
Nå er det ikkje kjæresten til Moxnes som har eit tillitsverv, men Moxnes, så det er liksom ikkje heilt samanliknbart.
![]() |
![]() |
#283 |
© All rights reserved
|
Ja, det er to veldig ulike ting, men det handler faktisk om begge disse tingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Shake it out!
|
Jeg er jo enig i at Erna bør gå da. Jeg er dog ikke enig i at man skal være så sint på henne for at mannen har hanket aksjer. Og mener set ja. Sammenliknes med kjæresten til Moxnes som var sammen med Moxnes da han stjal. Og at man var ganske enig i at hun skulle holdes utenfor når hva Moxnes gjorde ble omtalt i pressen.
![]() |
#285 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelDette handler både om statsministeren og om privatpersonen. Jeg synes ikke hun kan representere Høyre og være statsminister. Jeg synes ufattelig synd på privatpersonen Erna som har en shitty mann. Jeg synes synd på alle som har shitty ektefeller som gjør teite ting som rammer dem personlig. Helt uavhengig av hvor de står politisk.
![]() |
#286 |
Librocubicularist
|
Det er eg einig i - synes og debatten bør liggje på verv og ikkje på familie.
![]() |
![]() |
#287 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMen de pengene går jo mest sannsynlig ikke inn på konto da, de blir stående på aksjekontoen og investeres på nytt. Vil jeg tro. Så det er ikke snakk om å ikke merke tilskudd til familieøkonomien, det går jo ikke inn der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Librocubicularist
|
Ja, eg skjønner det. Men å samtidig ha ein familieøkonomi der ein kan ha hundretusener ståande - og samtidig uttale seg så plumpt og empatilaust om dei som ikkje har det - det blir ein sånn sak som bare understreker forskjellane her i landet så veldig.
![]() |
![]() |
#289 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg føler det ang menneskesyn som stemmer høyre kanskje kan gjelde noe jeg jeg har skrevet.
![]() |
#290 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelUttalelsene til Erna ang diverse tyder jo forøvrig på at hun lever i en annen boble enn mange andre ja.
![]() |
#292 |
Librocubicularist
|
Folk flest bur jo i Kina, så ...
![]() |
![]() |
#293 |
|
Problemet med Solbergs valg av retorikk i disse sammenhengene som er kommentert i tråden, er at hun var statsminister, ikke bare partileder. En statsministers retorikk skal ikke gjøre det nødvendig å definere «oss» og «dem», hun skulle snakket for alle. Men hun gjorde det svært tydelig at det gjorde hun ikke. Den manglende evnen til å vise om ikke annet så et snev av ektefølt empati for de mange som havnet i ofte uforskyldte uføre av ulik art, ser man nok en konsekvens av nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg syns det er usmakelig at Sindre Finnes omtales på den måten Asheim omtaler han på Dagsrevyen. Men desverre for Erna går det nok mot avgang etterhvert.
![]() |
#295 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelOg om hun, i følge deres egen tidslinje, visste det fulle omfanget den 13. september - hvorfor kom pressekonferansen først den 15.? For å unngå Nytt på nytt? Og det siste der er en spøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Peppy!
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg lurer på dette med tidslinjen - det står at fredag før valget
Da har hun jo før valget sagt at dette er verre enn ventet. Og så kommer ikke den fulle oversikten før noen dager senere. Er ikke velgerne da på et vis gjort kjent med at her er det bekymring? Vi visste ikke omfanget, men vi visste jo at her pågikk det noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelHvorfor ble den kun publisert på Høyres hjemmeside, burde ikke dette vært verdt en pressekonferanse?
![]() |
#298 |
|
Ja, det er liksom ikke en formildende omstendighet at de kunne ha noen millioner stående på konto, hvis man selv ikke engang har mulighet til å ha noen tusen stående på konto. Det er ikke så mange år siden jeg var der.
![]() |
![]() |
#299 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg fikk ikke prikket deg, men er hjertens enig. Erna har ikke på noe tidspunkt vist evne til å forstå livet til folk som ikke er født med sølvskje i munnen og utsikt til å arve vesentlige verdier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Dette. Takk. Jeg har strevd med å forstå hvorfor jeg reagerte så sinnsykt negativt på nåde uttalelsen og Erna. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|