Sv: Superjul - Hva synes barna så langt?
Gøy med en gammel tråd!
Mine var for små til Superjul, men husker min niese likte den. Her har egentlig aldri kalender-TV vært noen stor suksess. Guttungen var gaske sart da han var liten, og syntes mye av det var for skummelt, både Blåfjell og Jul i Svingen blant annet (for mye drama), til han ble så stor at det ble for barnslig. Og med de to andre har det heller aldri truffet sånn 100%. Bortsett fra kanskje minstejenta med Snøfall, men da var hun såpass stor at hun også gikk på fritidsaktiviteter, og det var ikke noen rutine på å se TV hver dag til samme tid i adventstida, så det ble litt for sporadisk. Det har vært mest jeg som har sett på, og så har ungene fulgt med litt nå og da, ettersom de har hatt tid og lyst i øyeblikket. Storesøster fulgte litt mer med på kalenderserier beregnet på litt større barn, da hun ble eldre. Som Pakten, f.eks, det likte hun godt.
Vi har lest da, til kveldsmaten, og tent kalenderlys. Diverse julerelaterte bøker, hvor vi har lest ett kapittel for hver dag. Som f.eks Pulverheksa og Julenissen i starten, og deretter gradvis mer avanserte bøker oppover. Der alles favoritt egentlig var "Alle tiders julespill" av Barbara Robinson. Så den leste vi mange år på rad, helt til det også ble for vanskelig å få til felles kveldsmat med alle tre, pga fritidsaktiviteter, vennebesøk etc.