Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den viktigste politiske symbolsaken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-23, 14:41   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den viktigste politiske symbolsaken

De fleste Oslofolk under 60 har vent seg til at det er bane og annen kollektivt man bruker for å komme til sentrum. Overaskende nok er ungdommen min den som er steilest på at han vil KJØRE til byen. Han har blitt bygdis etter over et år i Finnmark, tror jeg.

Vi har et nærsentrum hos oss, og de fleste brukere bor sånn til at man går dit på 10-15 minutter. Men noen ganger skal man jo handle stort og tungt, og da er det parkeringsanlegg under. Gratis og greier. Det ene er litt trangt for store biler, men det tenker jeg man må regne med når man har diger bil. Men det ER så mye gruffing over at det ikke går an å parkere i gata. For da sparer man minst 50 meter gange. Og gruffing over at det er laget et stort, fint sykkelparkeringsområde over t-banen. Stort sett gubber.

Men det ER et problem at det er vanskelig å finne parkering også for de som trenger handicap-parkering. For mange av dem har sentrum blitt både ubeboelig og ubesøkelig. Og så er det noen av stedene utenfor Ring 1, der jeg virkelig lurer på motivasjonen for å bytte ut gateparkeringsplasser med sykkelfelt, for det er mange steder det ikke er naturlig å sykle, og feltene er heller ikke noe særlig i bruk. Mange som bor der opplever nok at poenget har vært å ta fra dem parkeringsplassen, ikke å gjøre det bedre å sykle.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.