Sv: Den viktigste politiske symbolsaken
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg synes også bilfritt byliv er helt supert. Og er egentlig veldig overrasket over hvor innstendig en del folk argumenterer imot. Akkurat de skal få kjøre til og parkere på rett utsiden av akkurat den butikken de ønsker å besøke. At det er en umulighet hvis alle skal tenke på den måten går virkelig ikke inn.
Jeg bruker sentrum/byen MYE, men det gjør jeg ved bruk av offentlig kommunikasjon. Å kjøre bil til sentrum er helt utenkelig.
Veldig interessant at du tenker sånn. Gutta mine driver med vintersport med såpass mye utstyr at offentlig kommunikasjon er upraktisk, pga bytter og gangstrekk til og fra holdeplasser. Voldsløkka er krise som arena fordi det omtrent ikke finnes parkering der. Tenker du at Voldsløkka er sentrum, jeg tenker at det ligger langt fra sentrum og er en typisk plass der det bør finnes parkering. Det samme gjelder Bogstad banen, og gressbanen, parkering er vanskelig tilgjengelig. Bergbanen er mye bedre med parkeringshus i kjelleren. Jeg skulle ønske at man tenkte på bruk og tilrettelegger for parkering der det er naturlig, istedenfor å være så prinsipielle.
Butikker trenger jeg ikke parkere i nærheten av som deg, men jeg kjenner veldig mange i Oslo Vest som handler på mitt nærsenter fordi det er enkelt å parkere der. Jeg ble veldig overrasket da jeg skjønte det, fordi noen av mine bekjente bor øst for Storo krysset, og fortsatt handler de i Bærum.