Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg mener at stjelingen er sterkt uheldig, men noe man kunne tilgitt. Juginga i etterkant er langt verre.
Dette. Dette og teit bortforklaring med «jeg fikk panikk og stjal fordi jeg var redd for hva de ville si hvis jeg leverte tilbake». Alle kan gjøre feil. Men da tar man for pokker ansvar og innrømmer hva man gjorde.
Jeg begriper ikke, gitt at Rød faktisk kjøper forklaringen hans, selv etter å ha sett den videoen som så tydelig motbeviser påstanden om ar brillene ble med av butikken ved et uhell, synes at en leder som får panikk i en slik situasjon fortsatt kan være en leder. Og jeg forstår ikke at de, om de ikke tror på det, kan velge å beholde en leder som takler kriser på dette viset.
Jeg håper for partiets skyld at dette er en «ikke spark folk som ligger nede»-greie, og at han får anledning til å trekke seg selv som en litt mer «ærefull» avgang.
Når det er sagt så synes jeg pressen skal roe ned. Vi vet det var simpelt tyveri, vi vet det var løgn og løping fra skanse til skanse. Og uavhengig av støtten fra eget parti, vet nok Moxnes også det. Selvpåført eller ei, dette er neppe lett å stå i.