Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjøre Norge på langs med elbil - erfaringer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-23, 09:57   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Norge på langs med elbil - erfaringer?

Min mentale helse hadde vært helt frynsete hvis jeg hadde lagt ut på en slik tur med en bil med slik rekkevidde, men jeg lider av ekstrem rekkeviddeangst. Jeg synes ofte at bilen bruker mye mer batteri enn slike kart tilsier, og deler av denne strekningen har relativt tynt med ladestasjoner.

Gammel 26-05-23, 10:22   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre Norge på langs med elbil - erfaringer?

Vi kjørte en strekning som ville tatt ca seks- syv timer med bensinbil, vi brukte 12 timer med omtrent tisvarende rekkevidde som dere. Vi måtte stort sett lade etter 1,5-2 timer. Mulig vår i praksis har lavere batterikapasitet enn deres.

Vi erfarte at med så mange stopp man må ha så tar det veldig lang tid. Hvert stopp tar tid. Vi skulle finne stasjenon, vente hvis det var kø, svingte feil ol. Tiden brukte vi stort sett til å spise, mat eller is. Ladestasjonene ligger ikke akkurat slik til at man kan bruke tiden på å se på fine ting eller gå på museum. Vi kunne sikkert funnet frem til slike hvis vi var interessert i det. Det ønsket vi ikke gjøre denne gangen, vi skulle bare frem. Vi brukte hurtiglader hele veien. Hadde vi ladet saktere kunne vi brukt tiden på annet enn å sitte i nærheten og vente.

Det finnes noen apper med oversikt over mange ladestasjoner. Appen til elbilforeningen er en slik. Vi har brikken deres også. Nå er det så lenge seiden jeg har brukt dette at jeg ikke vet hvor bra det er. I sommer brukte vi dette mye.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.