|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Lønnsoppgjøret 2023Det er ikke ramma som er problemet, men tillegget til lavtlønte. Det er store grupper som har fått lavere kjøpekraft i mange, mange år og dette må justeres.
Dette hører jeg stadig som argument, men jeg kjenner svært få som kjenner seg igjen i dette. Hvem er det som har spart så mye penger i pandemien, egentlig?
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lønnsoppgjøret 2023
Nøyaktig hvem det er som har spart penger, sier ikke statistikken noe om, men SSB antyder i alle fall at norske husholdninger har spart en del:
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lønnsoppgjøret 2023
Mannen min og jeg sparte store summer i pandemien. Vi bruker normalt sett mye penger på å reise og spise på restaurant, og dette gjorde vi ikke på halvannet år. Ikke hadde vi utgifter til kollektivtransport heller.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|