Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
2-7 promille av kommunalt satt verditakst minus 6 millioner...Ikke akkurat skattlegging av hvermannsen. Det er snakk om noen ekstra kroner fra de som har en del å bidra med, og mange av de riktig store eiendomsbesitterne mystisk nok er nullskatteytere.
Det er mulig man ikke merker så mye til det i de koselige eplehagene på Oslo vest, men det er faktisk ganske mange som sliter i denne byen, og de ekstra kronene man får inn på eiendomsskatt vil kunne gjøre mye godt i arbeidet for å utjevne de store forskjellene mellom folk, og da særlig barna deres.
Jeg merker jeg blir litt lei meg når så mange, særlig når det gjelder skole, ikke tenker på andre enn sine egne barn. Jeg ønsker virkelig et individuelt tilpasset opplegg for alle elever. De sterke og de svake. Men jeg merker meg en egoisme og en manglende solidaritet også, en "mitt stakkars intelligente ressurssterke barn som kommer til å klare seg uansett må for all del ikke kjede seg et sekund, i tilfelle læreren bruker ørlite mer tid på en svakere elev, så denne kanskje greier seg..."
Jeg kjedet meg MYE på skolen og burde nok helt klart blitt mer stimulert på en del ting, men pokker heller, hvis noen av "min tid" gjorde at R og I faktisk overlevde og det ble en slags folk av dem, så er det greit. En del unger har ikke foreldre som oss, de blir bare sett på skolen. Det er deres eneste sjanse.