|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?I utgangspunktet synes jeg at det går greit å jobbe 100% selv om jeg av og til kunne tenke meg en jobb der det faktisk var nok å jobbe 100%. At jeg ikke sjekket mail om kvelden, følte at jeg alltid trenger ekstra tid ogsåvidere. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Jeg kunne tenkt meg å være ferdig på jobb hver dag kl. 14. Og hvis jeg tenker litt til kunne det vært godt med en fridag i uka i tillegg |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Jeg kunne godt tenkt meg å begynt litt seinere hver dag, så kanskje 80 %?
|
|
|
#4 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Jeg jobber nå 80 % som utgjør 32 timer i uken. Det er greit nok. Ideelt ville jeg jobbet bare tre dager i uken, men det tillater ikke arbeidsgiveren min. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?6 timers dag hadde jo vært kjekt
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Jeg skulle veldig gjerne jobbet 80% - med èn fridag i uken. |
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?
Vi løste det slik at vi har vaskehjelp på fredagene, og helgene fri for vasking, anbefales. Billigere enn å gå ned i stilling for husvaksen sin del |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Hvis mannen kunne jobbe 50-70%, ville jeg gladelig jobbet 100-120%.
|
|
|
#9 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Jeg ville helst hatt 3-4-dagers uke og 10 uker ferie. Det blir omtrent 55 % stilling. Ikke fordi jeg ikke liker jobben min, men fordi jeg liker å ha fri også og å lage mat og mye annet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Jobber 80% skift. Så fri 1-2 dager på hverdagene. Syns det er ideelt |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?50%
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Rørforsterker
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Audioforsterker med rør istedet for transistorer. Litt nostalgi, litt utseende (ser grisestilige ut) og veldig bra lyd.
|
|
|
#16 |
|
Einsam
|
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Med en mann som jobber mye og er periodevis veldig lite hjemme, passer det meg best å jobbe 60-80% når barna er små. Har jobbet 100%++ en stund, og med hans jobbing i tillegg gikk det nesten over stokk og stein en stund. Vi har ingen hjelp fra familie til noe pga avstand, så vi er avhengige av å få kabalen til å gå opp uten at vi flyr på veggen begge to. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Livsnyter
|
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Jeg syntes 100% er helt ok men ser at det kunne vært veldig deilig å få redusert til 80% stilling nå som kabalen med 2 barn skal gå opp. Jeg ville da ha valgt å ha en dag fri i uken. Da hadde jeg fått unna alle små ærender, lunchet med venninner, trent og ordnet litt i huset. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har fri en dag i uken, og så for meg det samme du ønsket. Men all den tid jeg har snuppa hjemme den dagen, blir det ikke så mye lunsjing med venninner likevel. Men, det er veldig godt å ha mer tid sammen med henne og vi får tid til å gå på babysvømming på formiddagen blant annet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?Det spørs helt hvor realistisk jeg må være. Jeg skulle gjerne klart å jobbe 100-120%, og gjorde det gjerne tidligere dersom jobben var engasjerende og spennende nok. Nå tilsier helsen min at 50% er mer enn nok, men økonomien tilsier 80-100%. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Det høres ut som noe jeg også kunne like.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|