|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#721 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13Input
#723 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden 13Godt å høre legen tar det på alvor og følger opp, Input.
#724 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13Depper over at håndballgutta tapte kvartfinalen |
![]() |
![]() |
#725 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13Og kampoppsettet i VM som favoriserer Sverige til de grader samt IOC som vil ha russiske utøvere til å delta i OL |
![]() |
![]() |
#726 |
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Takk for klemmer!
Ja, det er helt ufattelig at det er så dyrt når man ikke får gå på skolen eller bhg uten behandling. Og det smitter så lett. Det må da være mange som ikke har råd til behandling.
![]() |
#727 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gruffetråden 13
Det tror jeg og særlig nå. Så er nok endel som går ubehandlet bare.
#728 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråden 13Samtidig så har jeg vært innom nærsenteret to ganger idag, og det er to apotek der og det var mye tomt i lusehylla.
#729 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Gruffetråden 13Lus er bare så utrolig fortvilende å ha i hus på alle måter. Og ja, det er jo ekstremt dyrt og jeg forstår ikke at det ikke er kampanjer fra helsesykepleiere og skoler av typen "hvis dere ikke har råd til lusemidler, så si i fra så fikser vi". De evinnelige påminnelsene om sjekk kan umulig favne alle pga økonomi, og da blir man jo aldri helt kvitt det dessverre.
![]() |
#730 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråden 13Været, føret, glatta.
#731 |
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Denne måneden har vært ekstremt lang, ja. I går spurte legen min meg når jeg hadde begynt å hoste igjen og jeg sa at det var to-tre uker siden. Da ble han veldig i stuss helt til mannen min korrigerte meg. Det var lørdag for fire dager siden.
![]() |
#732 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Gruffetråden 13Lusa kan bekjempes med elektrisk lusekam, det må de som ikke tåler kjemikaliene. Dyr drepes elektrisk, og så må det lusekammes mye. Jeg tror mange familier slurver med kamming, tenker midlet dreper alt. Enda verre enn dyrt lusemiddel er å ikke bli kvitt skiten.
#733 |
Tatt på
|
![]() Sv: Gruffetråden 13
#734 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråden 13Hvordan pakke når man skal til et sted der temperaturen varierer mellm -2 og 25 |
![]() |
![]() |
#736 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Gruffetråden 13Når man må si fra til (tilsynelatende) voksne folk at det ikke tar seg spesielt godt ut å sitte med nesen plantet i Snapchat under et fellesmøte der noen har brukt tid og energi på å forberede en presentasjon. Er folkeskikk for mye å forlange? Selv om du helst skulle vært et annet sted, er det lurt å ta på seg steinansiktet om ikke temaet interesserer særlig mye.
#738 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Nedleggelse av fritt sykehusvalg. Jeg er SÅ glad for at min behandling er lagt til en del av Rikshospitalet som ikke finnes noe annet sted i landet. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har kranglet med pasientreiser om hvorfor jeg ikke tar gastroskopi lokalt, hvorfor jeg må helt til Oslo. At jeg må betal selv for reise. Men jeg har aldri tilhørt lokalsykehuset. Jeg har en sykdom hvor kompetansen er på Rikshospitalet, og jeg har vært pasient der siden jeg var 6 år. Rikshospitalet har heldigvis tatt grep. Nå kalles jeg inn til en enhet som gjør at pasientreiser aldri lengre spør om hvorfor i alle dager jeg skal til Oslo og «da må du betale høyere egenandel, for dette kan du like gjerne gjøre lokalt». Det hadde jo fort kunne blitt krise nå når de fjerner ordningen totalt.
#739 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gruffetråden 13Ja nedleggelsen av ABC klinikken er ganske trist. Jeg har ikke egen erfaring derfra, men jeg syns jo at den største fordelen med ABC klinikken ligger i at den samplassert med vanlig fødeavdeling, sånn at hjelpen er svært nær hvis den skulle trenges. (og jeg har trengt gynekolog hjelp på mine fødsler)
#740 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg tenker at det i teorien hadde vært lurt å samordne ABC mer med den ordinære tilbudet. Det blir fort mye ubrukt kapasitet når to helt selvstendige avdelinger rigges for å kunne ta hver sine topper. Ideelt så burde det vært mulig å ha "godt forberedt fødsel for friske fødende med badekar, men uten (lett tilgjengelig) smertelindring" i samme korridor og mange av de samme jordmødrene som på den ordinære avdelingen. Da kunne de også lært av hverandre.
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|