Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-22, 15:58   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Våre har i alle år bodd i skuffen med juleduker, så jeg var rimelig lang i maska når jeg åpnet den og fant bare en.

Dere har sikkert litt samme problem som hos oss, at barna naturlig nok tar med seg sine fylte julestrømper rundt om i huset og spiser her og der. Jeg må være nøye på at alle tre legger strømpene sine i en julepyntboks når pynten pakkes vekk ellers kan de fint havne bak en seng, under sofaen i kjellerstua eller et annet mystisk sted hvor ingen ser etter.

Gammel 13-12-22, 16:05   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dere har sikkert litt samme problem som hos oss, at barna naturlig nok tar med seg sine fylte julestrømper rundt om i huset og spiser her og der. Jeg må være nøye på at alle tre legger strømpene sine i en julepyntboks når pynten pakkes vekk ellers kan de fint havne bak en seng, under sofaen i kjellerstua eller et annet mystisk sted hvor ingen ser etter.

Ja, de har dem jo gjennom hele jula, og tar dem inn på rommene sine etc. Og så er det om å gjøre å passe på at de kommer med, når julepynten pakkes bort. Har i grunnen alltid gjort det, men det ser ut til å ha skjedd en glipp i fjor. Ja ja, får ta en liten leterunde. Det er i alle fall ingen som har tatt dem med ut av huset, så de må jo være der et sted.

Gammel 14-12-22, 12:33   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ja, tenk bare ti dager igjen, det går unna. I kveld kjøper vi juletre. Jeg må huske å skrive ut pakkelapper til alt som skal sendes i posten og ta det med samtidig. Pepperkakedeig ble laget i går og jeg tror jeg baker ut i dag. Karamellene i går ble gode, men litt myke. Vi spiste halvparten med en gang () og jeg tror jeg lager en ny runde og lar dem koke ørlite lenger.

Når fredag er over har mannen og jeg juleferie. Mens barna er på skolen mandag tenker jeg vi tar en liten vaskerunde. Ikke noe store greier, men kjellerstua har desperat behov for både rydding og vasking. Det er stort sett barnas domene og de rydder en del, men det trengs en ordentlig runde likevel. Litt gulvvask i hovedetasjen og på badene må vi også få gjort. Ingen stor julevask, men en siste vask av viktige områder før julen. Trappene vasket jeg forrige uke og i morges slengte jeg sofaputetrekkene i maskinen, så da er det gjort.

Vi har sett oss gjennom de fleste obligatoriske julefilmene. I helgen blir det Alene Hjemme 1 og 2 og så skal lillesøster og jeg se Love Actually. Jeg tror barna gjerne vil se A Christmas Carol med Jim Carrey også, den tar vi nok en kveld neste uke.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.