Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden for treiginger 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-22, 21:37   #1
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Desember kom litt raskt i år, så adventstingene kom opp en dag for sent, mrn nå er vi ajour på det i hvertfall. Jeg har slått to fluer i en smekk på julekalender i år, gutta skal bytte på å finne et godt formål som jeg så vippser 50 kr til hver dag. Tenker det er fint for dem å finne ulike hjelpeorganisasjoner som de vil støtte. Og godt mulig de trenger hjelp for å finne noen andre enn røde kors.

Er bare kommet til 29.november, jeg altså.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 08:45   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er bare kommet til 29.november, jeg altså.

Hehe, ja. Adventa i november skaper bare stress, det kom litt brått på at 1. i advent var i «midten» av november. Og for å toppe det skal jeg på julekonsert i kveld og det er fortsatt bare november! Mulig jeg hører hjemme i den andre tråden?!

Gammel 30-11-22, 10:04   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Hehe, ja. Adventa i november skaper bare stress, det kom litt brått på at 1. i advent var i «midten» av november. Og for å toppe det skal jeg på julekonsert i kveld og det er fortsatt bare november! Mulig jeg hører hjemme i den andre tråden?!

Advent i november skaper krøll

Men i 2023 er 4. søndag i advent 24.12 og det skaper også krøll. Da starter jo advent i desember, men de 4 lilla lysene på julaften blir litt sånn kræsj, for da ER det jul.

Gammel 30-11-22, 10:08   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Advent i november skaper krøll

Men i 2023 er 4. søndag i advent 24.12 og det skaper også krøll. Da starter jo advent i desember, men de 4 lilla lysene på julaften blir litt sånn kræsj, for da ER det jul.

Ja, enig. Uansett farge på lysene. Når julaften er 4. søndag i advent har man liksom mistet en adventshelg. Og den trenger man

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:11   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, enig. Uansett farge på lysene. Når julaften er 4. søndag i advent har man liksom mistet en adventshelg. Og den trenger man

JA, uansett fargen på lysene, det er ikke fargen som skaper krøll, men det at fjerde søndag i advent er normalt en "jobbedag" i form av "komme seg klar til jul", også ER det allerede jul.

Gammel 30-11-22, 11:04   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, det er nedtur. Da er adventtiden bare 3 uker, og ikke 3 uker og 6 dager.
Jeg synes også at advent i november er litt sånn... jah, jeg er ikke klar overhodet. Men det er deilig med den siste uka, og at man kan tenne de fire lysene i nesten en uke.

(27/11 er faktisk den første mulige datoen for advent. 3/12 er den siste mulige. Kuriosa.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:17   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

(27/11 er faktisk den første mulige datoen for advent. 3/12 er den siste mulige. Kuriosa.)

Jeg googlet dette forleden, for til og med JEG syntes 1. søndag i advent kom litt vel tidlig i år. Jeg bruker å si at 1. søndag i advent eller 1. desember (alt etter hva som kommer først) er første dag jeg får lov til å høre på julemusikk, og som regel teller jeg uker og dager til jeg får lov. Men i år har det vært helt feil. Så jeg har holdt meg til novemberspillelista mi med dyster høstmusikk, og satser på julemusikk fra i morgen av i stedet. Mannen har imidlertid gått all in og har funnet fra jule-CD-ene i bilen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:25   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil egentlig vente til 1. desember, men jeg har jukset med julemusikken. Har hørt på julemusikk (sporadisk) i en uke nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.