Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
SV blir jeg ikke mer klok på av å lese nettsidene deres. Jeg synes dessuten SV mangler MYE på skolepolitikk. Jeg hørte Kristin Halvorsen selv si her om kvelden i partileder-debatten at de vil ha flere lærere...ja, fint, Kristin! Men hun sier aldri et ord om at de lærerne som er, må bli flinkere, heller aldri et ord om at man må stille krav til lærerne, og heller aldri noe om at det må bli mer attraktivt å utdanne seg til lærer, slik at de flinke velger læreryrket. Det er liksom bare å pøse på med mer lærere, så blir alt så bra så! ....hmmm.....
Vi forutsetter at lærere er ganske flinke, vi da. Og det stilles høye krav til lærere. Timetallet og arbeidstiden deres har jo stort sett økt. Problemet i skolen ligner det i eldreomsorgen. Vi trenger flere hender, flere lærere for å øke tilbudet til elevene. En lærer kan være så flink h*n vil, men h*n kan aldri kunne være 4 steder på en gang, uansett.