|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?
Nå er det ikke alle som er like sofistikerte som deg. Og jeg mener vel sånn sett ikke at det er hva man kaller folk i denne sammenhengen, men mer det å bli satt i bås. Og ser man noen som er 'stygge' pr. egen standard, så er det faktisk mange som sier at noen er stygge. Og det er ikke noe penere enn å si at noen har en viss hudfarge. Mange bruker 'blond' som et negativt uttrykk også, for å si at noen er dumme. Mange tror at bevegelseshemmede er mindre smarte enn 'normale' mennesker. Og det er også mange som tror folk er dumme fordi de ikke er så flinke til å uttrykke seg skriftlig.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sant nok, alt det. Jeg er bare fremdeles ikke helt sikker på hva du mener å si. At det er mange båser man kan sette folk i? Det er jo sant.
|
|
|
#3 |
|
|
Det var vel det jeg prøvde å si. At det er mange båser man kan sette folk i, og at det er mange båser man setter folk i.
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Ja, det er dessverre mange som sier at folk er stygge når de mener det- både til og om dem. Temmelig uhøflig mener jeg. Bevegelseshemmede er akkurat det. Husker at vi sa at de som gikk på spesialskolen like ved der jeg vokste opp var "hemma", vi var redde for dem - og de hadde nok ulike typer hemninger. I dag er det lenge siden jeg brukte det ordet, fordi jeg vet bedre.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her har i aller høyeste grad rett, selv om det her på FP omskrives som blånn og gjerne etterfulgt med en dum og deilig-smiley, denne:
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|