Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av Finn (V)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-22, 23:54   #301
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hjelpes, ble helt svimmel av de bildene.

Skulle også inn for å dele, uaktuelt med noe sånt.

Gammel 09-10-22, 10:38   #302
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Labrasetterne har nådd media.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg SmartSelect_20221009_114039_Facebook.jpg (691,1 KB, 86 visninger)
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-22, 18:38   #303
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man bruker det begrepet om en egen enhet som ikke er godkjent som utleieenhet (det utløser ofte krav om egen parkeringsplass, for eksempel), men som er selvstendig nok til at du fint kan leie den ut om du ikke er så nøye på det. Veldig mange boliger bygges med det som annonseres som praktikantdel, som blir sporenstreks utleid når boligen er solgt.

Men da er det jo merkelig at det nærmest kun omtales som det på vestkanten? Jeg skal ikke påberope meg å se alle boligannonser i Oslo, men det jeg ser er begrepet hybel blir brukt i "øst" og praktikant i "vest". Hybel med parkeringsplass tror jeg ikke er spesielt vanlig? Mange av leilighetene vi ser på har ikke engang parkeringsplass, så jeg synes det er merkelig om hybel skal ha krav om det.

Gammel 10-10-22, 14:15   #304
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, kanskje noe som henger igjen? Eller kanskje vanligere at det bygges sånne boliger med "nesten-utleiedel" vestover?

Parkeringsbestemmelsene varierer litt mellom sentrum og lengre ut, tror jeg, men jeg er på ingen måte oppdatert.

Gammel 10-10-22, 14:51   #305
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, kanskje noe som henger igjen? Eller kanskje vanligere at det bygges sånne boliger med "nesten-utleiedel" vestover?

Parkeringsbestemmelsene varierer litt mellom sentrum og lengre ut, tror jeg, men jeg er på ingen måte oppdatert.

Ja, her varierer i alle fall parkeringskrav med avstand til sentrum, for ny bebyggelse. Tror det er minimum 0,5 plasser per bolig i de mest sentrumsnære områdene, og minimum 1,2 plasser per bolig lengst unna.

Gammel 10-10-22, 18:34   #306
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Flere gamle leiligheter på Skillebekk og Sankthanshaugen hadde kjøkkeninngang fra bakgården og pikerom, tjenesterom, ved kjøkkenet. Selv en 1 soveroms leilighet i Fredrik Stangs gate hadde pikerom med tjenesteinngang fra bakgården, hvor det fortsatt var skiltet dørselgere og tiggere uønsket. Et ringeapparat i alle rom, trykk rom nummer for å ringe på tjeneren.

Gammel 10-10-22, 18:51   #307
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har leid en gammel bygårdsleilighet en gang, med pikerom. Og tjenesteinngang fra bakgården, og vareheis.

Gammel 11-10-22, 11:15   #308
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har leid en gammel bygårdsleilighet en gang, med pikerom. Og tjenesteinngang fra bakgården, og vareheis.

Det er en leilighet til salgs på Singsaker i Trondheim, med bi-leilighet. Med hovedinngang, kjøkkeninngang og et rom som sikkert har vært pikeværelse i gamledager.

Gammel 11-10-22, 11:21   #309
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Kult! Den jeg leide var på Kalvskinnet.

Gammel 25-10-22, 08:37   #310
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Flott hus og beliggenhet, og plass til både hest og en hel hundeflokk. Men jeg tror jeg kunne blitt lei av furupanel og skifer.

https://www.finn.no/278077195

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 08:46   #311
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Flott hus og beliggenhet, og plass til både hest og en hel hundeflokk. Men jeg tror jeg kunne blitt lei av furupanel og skifer.

https://www.finn.no/278077195

Lars Monsen og Trine Rein som selger, så det er nok helt i stilen til eier

Gammel 25-10-22, 08:48   #312
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg elsker at de har beholdt den opprinnelige stilen fra det ble bygget på tidlig 80-tall, og greid å motstå fristelsen til å male alt hvitt på 2000-tallet.
Men hvis jeg ikke får med Spellemansprisen på kjøpet kan det være det samme (hvem er det sitt?).

Edit: Ah! Der ser jeg Gerbera har svart på spørsmålet mitt mens jeg skrev.

Sist redigert av My : 25-10-22 kl 08:59.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 08:58   #313
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Lars Monsen og Trine Rein som selger, så det er nok helt i stilen til eier

Det ga jo mening.

Gammel 25-10-22, 09:00   #314
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

En Spellemannspris blir kanskje den nye ananasen eller grønne epler.

Gammel 25-10-22, 09:00   #315
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Gammel 29-10-22, 17:34   #316
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Dette var gjennomført.

https://www.finn.no/274940628

Gammel 29-10-22, 18:22   #317
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Dette var gjennomført.

Veldig kult med fantastisk styling (for jeg nekter å tro at det er de som bor der som har hatt det sånn).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-22, 18:27   #318
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For en fantastisk bolig Ville strevd med å pusse opp uten å ødelegge.

Gammel 29-10-22, 18:28   #319
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Dette var gjennomført.

Rett og slett nydelig ja, men for stort og på feil sted for meg. Her var det mange gjenkjennelige detaljer fra huset vi bodde i før, bygget i 1956. På bilde 56 kan dere se kopien av klesskapet vi tok dørene fra med på flyttelasset. Vi trengte dem til kjøkkenmoduler vi supplerte kjøkkenet med her i nyhuset.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-22, 18:32   #320
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Veldig kult med fantastisk styling (for jeg nekter å tro at det er de som bor der som har hatt det sånn).

Hvorfor tror du ikke det? En del (ganske) likt møblement har jeg her sørpå og noe nordpå. Ikke flygel da, det skal sies.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.