Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du beredskapslager?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du beredskapslager?
Nei, jeg/vi har ingen ting og kommer heller ikke til å ordne noe 27 25,71%
Nei, men jeg/vi skal fikse. 16 15,24%
Jeg/vi har ca halvparten 25 23,81%
Jeg/vi har det meste 30 28,57%
Jeg/vi har alt 4 3,81%
Jeg/vi har alt og nok til noen naboer/familie 0 0%
Jeg/vi har alt på stell. Har også frø frysen, aggregat og jodix til storfamilien 1 0,95%
Jeg/vi er skikkelige preppere. Her er alt på stell! 0 0%
Jeg/vi har alt, inkl BUG, gassmasker, stråledresser ig nedgravde våpendepoter rundt om i Norge. 1 0,95%
Cashewnøtt 1 0,95%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-22, 11:24   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du beredskapslager?

Vi har alt på lista, bortsett fra vann. Tenkte å få kjøpt dunker nå og fyller selvsagt på fra springen.

Vi har det ikke samlet i en eske liksom, men i husholdningen. Så vi bruker av det fortløpende, og fyller på. Vi bor ikke i store leiligheten, og det mest sannsynlige scenariet er jo at vi holder oss der, kanskje uten vann og strøm.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 11:46   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker også å kjøpe dunker og fylle med vann. Vi er ufattelig heldige som har et svært hus med masse lagring, så vi har ingen problemer med å få plass til vann og ved. Må bare få vedovn på plass først. Bør kanskje også ha et par beholdere med gass til grillen.

Gammel 03-10-22, 12:17   #3
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg mangler DAB-radio med batteri og jod-tabletter. Ellers har jeg alt det andre i uteboden og i leiligheten. Fylte brusflasker med vann tidligere i år, men bør nok ta de med inn til vinteren så de ikke fryser.

Har ikke vedovn som jeg kan varme mat på, men har gassgrill som jeg kan sette plate på. Og stormkjøkken på gass.

Gammel 03-10-22, 22:09   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Har kjøpt vann i dag. Ti liter. De siste 20 får bli senere. Det skal bæres hjem og. Jeg har kjøpt fordi det koster ca like mye per liter som å bare kjøpe dunker, men betydelig mindre jobb.

Ang lagring så mener jeg å ha lest at vannet ikke skal lagres på steder der man lagrer bensin, olje, smørning, whitespirit osv. Akkurat nå står mitt på kjøkkengulvet.

Sist redigert av jolie : 04-10-22 kl 00:10.
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 10:07   #5
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Har kjøpt vann i dag. Ti liter. De siste 20 får bli senere. Det skal bæres hjem og. Jeg har kjøpt fordi det koster ca like mye per liter som å bare kjøpe dunker, men betydelig mindre jobb.

Ang lagring så mener jeg å ha lest at vannet ikke skal lagres på steder der man lagrer bensin, olje, smørning, whitespirit osv. Akkurat nå står mitt på kjøkkengulvet.

Trolig et poeng, og det finnes jo faktisk trolig whitespiit, og antakelig bensinkanna til gressklipperen (som skal erstattes med en sånn elektrisk sau til våren er planen, da utgår bensinen i det minste) og litt sånt pjaks i garasjen, så da utgår kanskje den som lagerplass likevel? Og i såfall er jeg like lost på hor jeg skal gjøre av 40 lier vann utover de 5 som står på kjøkkenet)

Gammel 04-10-22, 21:10   #6
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke om jeg ville kokt på gass inne, uten meget god utlufting i alle fall, så jeg hadde nok heller brukt det sånn ute på veradnaen/trappa eller noe. Men vi bor i gammel enebolig med vedfyring også som jeg antar vi i verste fall kunne kokt på toppen av, selv om den ikke egentlig er laget for det. Men gassgrill og stormkjøkken på verandaen er egentlig go-to-plan dersom det blir strømløst lenge. Utenom ren storstilt sabortasje/krig så er det ikke sånn at langvarig strømstans er så sansynlig her da, de pleier jo koble rundt brudd så det ordner seg. Men klart, trenger vi jod-tabletter og dronene har bombet strømtrafoen, så er det greit å klare seg på et vis.

Gammel 05-10-22, 08:42   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har det meste på den lista, men har ikke vann og tørrmat i sånne mengder. Vi har ganske mye annen mat da, så selv om strømmen går, så kan vi nok leve av det vi har i fryser og kjøleskap i noen dager. Brød og rundstykker blir sikkert litt tørt etter hvert som det tiner og blir liggende, men sultne behøver vi ikke være.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.