Sv: Hvor i Norge er det kult å bo?
Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.
Er godt klima likestilt med varmt klima? 
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
...Men hovedpoenget er at selv om jeg misliker klimaet i Stavanger, så er vintrene bedre enn i Oslo (Hvis man ser bort fra selve snøen.) Man kan stort sett gå i joggesko hele vinteren, og man kan løpe ute hele året. Somrene er kjipere, jeg skulle gjerne hatt en litt mer stabil varme.
Akkurat dette illustrerer vel hvor subjektivt det er, hva som er et godt klima. Jeg syns temperatur er ganske lite viktig, men blir veldig nedfor av (kontinuerlig) gråvær. Svigers sier alltid "jamen, det er jo fin temperatur!", og jeg ser ut av vinduet på skyer, regn og fjellene man ikke ser fordi skydekket ligger 2 meter over fjorden, og tenker "men det har da ingen betydning hva TEMPERATUREN er, i dette været? Ingen vil vel være ute nå?!" 
Når det er 17 grader der i jula (vs 7 i juli), så syns IKKE jeg det er en "god vinter", det er en skikkelig drittvinter. 
Jeg vil ha skikkelig vinter, med snø og jevn tilgang på minusgrader. Joggesko hele vinteren er det motsatte av "god vinter", for MIN del.