Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-22, 12:57   #941
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Jeg skal visst til å varsle en mulig 9a sak ang eldstemann igjen.

Blæ

Det sprakk for ham i går kveld og han ville ikke at jeg skulle snakke med lærerene da men han ville snakke med hs, så han hadde en prat me henne i dag og hun ringt meg og ba meg ta det også direkte med lærer, hun snakker også med lærer, men det er lurt om vi også gjør.

Jeg trodde alt var blitt så mye bedre med ny skole og nye folk. Men det finnes en i den klassen også som skal gjøre at min elskede sønn går med høye skuldre og venter på det daglige angrepet.

Jeg vil bare hyle.

Gammel 13-09-22, 13:06   #942
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg skal visst til å varsle en mulig 9a sak ang eldstemann igjen.

Blæ

Det sprakk for ham i går kveld og han ville ikke at jeg skulle snakke med lærerene da men han ville snakke med hs, så han hadde en prat me henne i dag og hun ringt meg og ba meg ta det også direkte med lærer, hun snakker også med lærer, men det er lurt om vi også gjør.

Jeg trodde alt var blitt så mye bedre med ny skole og nye folk. Men det finnes en i den klassen også som skal gjøre at min elskede sønn går med høye skuldre og venter på det daglige angrepet.

Jeg vil bare hyle.

Men så bra at han har snakket med dere, og at helsesykepleier er på saken.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 13:08   #943
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par kolleger jeg gjerne skulle sett ryggen på for siste gang. I dag har den ene forsøkt å melde meg frivillig til alt mulig jobbing. Selv er hun helt allergisk mot alt som heter jobb, men elsker å gå i møter og sette agendaen. Siden hun ikke har noen lederfunksjon blir jeg så inderlig forbanna når hun i møter med eksterne forsøker å lasse på meg en masse jobb. Jeg pleier å gjøre gode miner til slett spill foran eksterne, men i dag fikk hun klar beskjed om å ikke melde meg frivillig til noe som helst mer. Fader altså!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 13:17   #944
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Men så bra at han har snakket med dere, og at helsesykepleier er på saken.

Ja, jeg fikk visst hull på en boble i går kveld, og jeg er veldig glad han snakket med hs, som også følger ham opp og snakker med ham om hvordan han har det, men selve saken er det skolen som skal håndtere, så vi må få dem i sving også. Skal snakke med ham når jeg kommer hjem, om han har snakket med lærer i dag eller ei, også kontakter vi lærerene (de har to kontaktlærere i klassen)

Gammel 13-09-22, 13:26   #945
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stor klem, Malama!

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 13:36   #946
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Fuck fuck fuck!! Regnskapsprogrammet vårt rota bort noen fakturaer i starten på august. Jeg glemte hele greia og nå har Gjensidige sakt opp forsikringen på ungene som har vært konstant siden de ble født. Faen!!!!!!
Jeg er klar over at det er min feil altså. Men lell. Helvete!!
Men da sparer vi jo de 20.000kr i året

Jeg er da blitt damen som gråter i telefonen til forsikringsselskapet. De ringte for noe helt annet og jeg spurte litt forsiktig om hun kunne se på det. Også sier hun, nei de forsikringene er aktive de. Dermed så blir jeg bare snørr og tårer i endre enden stakkars arme sjel.
Sjekket nettbanken og penge som ble autooverført fra fra forsikringsselskapet er borte igjen. Så noe må ha løst seg.
Barna har vært fullforiskra siden de var nyfødte. Det er fattigmanns redning om noe skulle skje. Å miste dem ville bety at de sto på bar bakke om noe skulle skje.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 14:07   #947
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Det var godt å høre, Floksa!

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 13-09-22, 14:24   #948
Malama

Malama sin avatar

Standard

Godt å høre Floksa

Gammel 13-09-22, 16:54   #949
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klemmer på deg Malama. Vi var der for et år siden; ny skole, nye problemer. Men paragraf 9a er viktig for å gi skolen mandat og handlingsrom til å ta tak i situasjonen på en ordentlig måte. Vi har hatt veldig godt samarbeid med sosiallærer og lærerne, og nyskolen har VIRKELIG imponert oss med kreative tiltak, ressurser og oppfølging. Å ta tak i situasjonen hans er det første viktige steget mot endring. Nå har vi ikke lenger 9a, men en gutt som trives i klassen og er lett å få avsted på skolen. Krysser fingrene for dere!

Kanutte er ikke aktiv  
Gammel 14-09-22, 08:09   #950
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 14-09-22, 08:20   #951
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag er det to uker siden skolen min ble tatt ut i streik. Min nye parole er: Jeg vil på jobb! Jeg vil på jobb!

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 14-09-22, 08:57   #952
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

I dag er det to uker siden skolen min ble tatt ut i streik. Min nye parole er: Jeg vil på jobb! Jeg vil på jobb!

Vi ble tatt ut fra 22.08, og jeg er drittlei og bekymret, og merker slitasjen streiken har på omverdenen. Jeg føler at støtten i befolkningen stuper, og blir enda mer desillusjonert.

Gammel 14-09-22, 09:50   #953
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er da bemerkelsesverdig lite omtalt?! Jeg tenker at hun politikeren som ble intervjuet og sa at det virker som om dersom det ikke skjer i Oslo, så skjer det ikke, hadde et poeng.

Gammel 14-09-22, 10:04   #954
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og det er da bemerkelsesverdig lite omtalt?! Jeg tenker at hun politikeren som ble intervjuet og sa at det virker som om dersom det ikke skjer i Oslo, så skjer det ikke, hadde et poeng.

Enig, det er lite fokus på det. Her i huset har ungene hhv. 6 (ungdomsskolen) og 4 (vgs) skoletimer i uka. Vårt område var blant de hardest rammede under pandemien også, så jeg synes dette slår veldig skeivt ut. Det er dratt i gang en foreldreaksjon på Facebook som har vært ganske flinke til å skaffe oppmerksomhet om saken lokalt, i det minste.

Så leit å lese, Malama - håper skolen greier å ordne opp.

Gammel 14-09-22, 10:11   #955
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Enig, det er lite fokus på det. Her i huset har ungene hhv. 6 (ungdomsskolen) og 4 (vgs) skoletimer i uka. Vårt område var blant de hardest rammede under pandemien også, så jeg synes dette slår veldig skeivt ut. Det er dratt i gang en foreldreaksjon på Facebook som har vært ganske flinke til å skaffe oppmerksomhet om saken lokalt, i det minste.

Men det er viktig å rette den skytsen til riktig sted, det er KS som sitter med ansvaret, IKKE lærerne. Det er blitt lagt frem flere forslag til KS som de har blankt avvist, de rikker seg ikke, og da kan ikke vi gjøre det heller.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 14-09-22, 10:13   #956
Malama

Malama sin avatar

Standard

Streik: Berører ikke oss, men , vel, det blir min svoger og svigerinne da, mannens to yngste søsken går på ungdomsskolen i 8. og 10. og har ikke vært på skolen på lenge. På pøk sagt da vi snakket med svigerfar tidliger i uka at de får sendes på høstferieskole hos sin søster, som er lærer i 8. klasse et annet sted i landet. (Neida, skl ikke bedrive streikebryteri, men det er klart at det bir etterhvert hull i pensum som er større enn hva foreldre føler de klarer dekke opp, så det blir TAVELT på skolen når de må ta igjen alt dette)

Mitt pesonlig gruff: Ja, jeg og mannen sendte mail ti lde to kontaktlærerene i går kveld, og fikk i dag tidlig svar om at de hadde tatt det opp led ledelsen, skulle ta en prat med guttungen i førte time og ta det opp på generelt grunnlag uten å nevne navn i oppstarttimen (De har et kvarter før første time til felles info mm hver dag) for de har merket en tendens i klassen generelt til at enkelte er fysiske mot hverandre.

Det er jo "selvsagt" eleven som i fjor ble utvist fra skolen i tre dager for å ha truet en medlev på skolen med kniv, som nå altså har truet mi sønn med å drepe ham etter skoletid dersom han sier fra om at han ikke liker daglige kverlertak og trusler... Jadda

Gammel 14-09-22, 10:15   #957
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Vi ble tatt ut fra 22.08, og jeg er drittlei og bekymret, og merker slitasjen streiken har på omverdenen. Jeg føler at støtten i befolkningen stuper, og blir enda mer desillusjonert.

Det tror jeg du har rett i, dessverre.

Gammel 14-09-22, 10:21   #958
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mitt pesonlig gruff: Ja, jeg og mannen sendte mail ti lde to kontaktlærerene i går kveld, og fikk i dag tidlig svar om at de hadde tatt det opp led ledelsen, skulle ta en prat med guttungen i førte time og ta det opp på generelt grunnlag uten å nevne navn i oppstarttimen (De har et kvarter før første time til felles info mm hver dag) for de har merket en tendens i klassen generelt til at enkelte er fysiske mot hverandre.

Det er jo "selvsagt" eleven som i fjor ble utvist fra skolen i tre dager for å ha truet en medlev på skolen med kniv, som nå altså har truet mi sønn med å drepe ham etter skoletid dersom han sier fra om at han ikke liker daglige kverlertak og trusler... Jadda

Altså, dette er jo fullstendig hårreisende! All sympati. Håper den andre eleven snart flyttes vekk fra skolen. Det er vanskelig å forstå, sett utenfra, at noen skal få terrorisere andre på denne måten.

Gammel 14-09-22, 10:30   #959
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Det er altså helt vilt forstemmende å tenke på hvor mye baluba det var i mediene i sommer da folk mistet feriene sine på grunn av streik, sammenlignet med hvor lite opprørt vi er over alle barn og unge som mister sårt tiltrengte normale rammer rundt hverdagen sin. Når resten av oss faller sakte men sikkert på plass i pandemifrie rutiner, må de stå på sidelinja - igjen! Jeg er møkk lei av at KS og lærerorganisasjonene skyver ansvaret over på hverandre og mener at staten må gripe inn med tvungen lønnsnemnd. Dette rammer en ungdomsgenerasjon som allerede har stått i tunge belastninger altfor lenge, og denne belastningen er det faktisk mulig å stoppe NÅ.

Gammel 14-09-22, 10:33   #960
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det er altså helt vilt forstemmende å tenke på hvor mye baluba det var i mediene i sommer da folk mistet feriene sine på grunn av streik, sammenlignet med hvor lite opprørt vi er over alle barn og unge som mister sårt tiltrengte normale rammer rundt hverdagen sin. Når resten av oss faller sakte men sikkert på plass i pandemifrie rutiner, må de stå på sidelinja - igjen! Jeg er møkk lei av at KS og lærerorganisasjonene skyver ansvaret over på hverandre og mener at staten må gripe inn med tvungen lønnsnemnd. Dette rammer en ungdomsgenerasjon som allerede har stått i tunge belastninger altfor lenge, og denne belastningen er det faktisk mulig å stoppe NÅ.

Hør, hør!

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.