Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #13
At jeg endelig fikk gjort noe jeg har utsatt lenge. Tatt en telefon til ortopeden for å få oppfølging av undersøkelse ang hoftesmerte. Var inne til konsultasjon i vinter, ble sendt på røntgen i januar, og siden har det ikke skjedd noe, men jeg vet at bildene ble oversendt til ortopeden like etterpå. Har stadig utsatt å bestille ny time, for det er jo hele tiden noe annet som skjer, og jeg skal bare ... men det er jo ikke slik at jeg blir bedre, snarere tvert om, så nå fikk jeg endelig tatt den telefonen. I stedet for time ble jeg oppringt av ortopeden, som hadde sett på bildene, og som jeg innerst inne egentlig visste fikk jeg bekreftet at det er kun en ting å gjøre, og det er full protese. Leddet er helt nedslitt og har så store skader at det ikke er noen annen utvei.
Jeg er selvsagt ikke glad for det, men som sagt visste jeg det egentlig. Så nå er jeg bare glad for at jeg endelig har kommet dit at det skjer noe, og at jeg forhåpentligvis kan bli smertefri igjen en dag. Ortopeden sendte henvisning til St Olavs til operasjon mens vi snakket. Så da er det bare å vente, nå er det ingen vei tilbake.
Har lest meg opp på tråder her inne, og det var heldigvis en beroligende øvelse.