Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Følger du med på korona?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-22, 21:31   #1
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Det er også viktig å ha i mente at de mest ekstreme tiltakene mest var regionale tiltak. De unge i de fleste regioner både gikk på skole og fikk utøve noe av fritidsaktivitetene sine. Jeg blir fortsatt overrasket over tiltakene rundt Oslo etter hvert som jeg snakker med flere og merker hvor lett der er å glemme det for oss som nesten hadde vanlige liv.

Gammel 26-07-22, 07:23   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Denne tråden heter jo «følger du med på korona?»

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå dør det jo flere enn noensinne av korona - lurer på om du følger med. Og hvorfor eventuelt hvorfor ikke du gjør det? Og hvor mye tro du din interesse var mediastyrt?

Ja, ok. Jeg trodde jeg var tydelig nok i HI, men når jeg ikke var det tar jeg det til meg.

Opprinnelig lagt inn av Pøblis

Jeg tenker jo at mediene har et ansvar, og for å ta tak i subjekt-kronikken, så mener jeg at skribenten kommer med direkte faktafeil og tendensiøse påstander. Det må hun gjerne gjøre, men jeg synes det er dumt at vi har kommet dit at meninger og påstander kan fremsettes slik det gjøres i kronikken.

Ja, her er vi uenige. Jeg mener hun at media ikke må fungere som et talerør for subjektive synsing. Jeg og jeg tenker at det er rimelig at jeg skal kunne tro det som står i avisen.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Subjekt blir i stor grad sammenliknet med resett, er ofte beskyldt får å ha svært lemfeldig omgang med både redaktøransvar, fakta og vvp og syns det er helt toppers å la kjente nynazistkonspifolk få slippe til.

Takk, det var jeg ikke klar over

Gammel 26-07-22, 09:12   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det er også viktig å ha i mente at de mest ekstreme tiltakene mest var regionale tiltak. De unge i de fleste regioner både gikk på skole og fikk utøve noe av fritidsaktivitetene sine. Jeg blir fortsatt overrasket over tiltakene rundt Oslo etter hvert som jeg snakker med flere og merker hvor lett der er å glemme det for oss som nesten hadde vanlige liv.

Ja, det har vært store forskjeller rundt om i landet også.
Men jeg er enig at man i langt større grad burde klart å skjerme de unge mot mange av tiltakene.

Og det er helt klart at media er med på å styre interessen for korona. Når det skrives lite om det, så følger man naturlig mindre med enn når det smøres ut over alle forsidene.
Jeg kjenner også at jeg er litt lei av medias fremstilling til tider når de bruker ord og uttrykk som "MONSTERveps", "SKREKKsykdom" ol. Eller når de bruker statistikk på helt feil måte "50% flere døde" - ja, hvor mange døde i utgangspunktet? 1 i fjor og 2 i år?
Her føler jeg at media bør være mer bevisst, men dette handler om klickbate i veldig stor grad. Det må vi også ha i bakhodet.
For media skal formidle nyheter og fakta, de skal belyse flere sider av en sak, og de skal også tjene mest mulig penger på formidlingen.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.