|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Sum til egne barn enten i cash eller gave | |||
Opptil 1000kr |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 18,09% |
1000-2000kr |
46 | 48,94% |
2000-3000kr |
14 | 14,89% |
3000-4000kr |
6 | 6,38% |
4000 |
2 | 2,13% |
5000 |
7 | 7,45% |
Over 5000 |
2 | 2,13% |
Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barn
Mobil, dunparkas, slalåmutstyr, fjellski og sko, PlayStation, PC, nettbrett, seng, bunadsølv, en reise - bare for å nevne noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skjønner. Mine barn har enten ikke fått slike ting eller betalt det selv, så jeg kom rett og slett ikke på det. (Men vi trenger ikke diskutere akkurat dette, det er jo ikke det tråden handler om.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
Da blir jeg i stuss, hvordan har barna så mye penger mellom hendene at de har råd til slalomutsyr eller mobiler selv?
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
For det første har de aldri trengt å ha så mye utstyr. Vi bor langt fra snø, og jeg tror de har eid egne slalåmski én gang, og da aldri i den prisklassen. Vi har leid ski noen ganger. Langrennski har de også hatt i perioder, gjerne arvet eller billige varianter. De har hatt sparepenger siden de var små, og det er gjerne bursdagsgaver fra besteforeldre etc. De har aldri vært opptatt av å bruke penger, så de har hatt råd til å kjøpe mobil de få gangene de har ønsket seg det. De bytter ikke mobil hele tiden, og det har hendt de har overtatt mannens (han får nye på jobben). iPad har de også kjøpt seg selv. Begge har hatt jobb siden 13-14-årsalderen. Ikke mye inntekt, men litt. Og så kom konfirmasjonspengene. De har kjøpt seg nye senger i tenårene, og de har kjøpt hhv elsykkel og vanlig sykkel. De har betalt korpsturer og treningsleirer selv, samt betalt mobilabonnement i mange år nå. Sist redigert av Hyacinth : 10-06-22 kl 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
I mål
|
Mine barn har kun fått sine første mobiler av oss, og da er det eldre modeller som ikke er så dyre, av og til litt i spleis med andre i familien. Storebror har kjøpt 2 eller 3 mobiler selv, og da er det med penger han har spart (vi har da gjerne gitt ham tilskudd til både bursdag og jul og det samme har andre gjort). Den siste han kjøpte nå, var for konfirmasjonspengene han fikk for halvannet år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnJeg tror faktisk ikke slalåmutstyr er så vanlig å eie i Stavanger. Sier ikke at folk her ikke har, men jeg tror det er vanligere å ikke ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tror i alle fall at de som har hytte i Sirdalen (og det er mange) har eget slalåmutstyr.
![]() |
#8 |
Kidding, right?
|
Dette.
![]() |
![]() |
#9 |
Drømmer
|