Sv: Leveringstid pass og ID-kort?
Opprinnelig lagt inn av veobra, her.
Jeg er så enig og lei av den latterliggjøringen. Jeg fikk ikke med meg før i februar at det var lite timer. Jeg trodde da at vi var tidlig nok ute. Det har virkelig vært et herk å få time i tide til sommeren. Det samme gjelder denne familien. De startet flere måneder før avreise og gjorde en feil, den ble helt avgjørende.
Ja, det er nok lett for de som ikke har prøvd å bestille pass å si at det skulle man tenkt på tidligere, men da jeg skulle bestille pass i slutten av februar var det en ledig time igjen, og den var 9. juni. Jeg bestilte den, og da var det ingen fler ledige timer ut året... (de la visstnok ut kun datoer 3 mnd fram i tid, men det var det ikke opplyst om, så ganske håpløst å være kunde).
Leser nå at det er et fransk firma som produserer passene, og at Politidirektoratet vurderer å sende dem et millionkrav pga mangelfull levering. Rart at dette ikke har kommet fram tidligere, så mye som har vært skrevet om postgang, åpningstider, papirmangel og sløve nordmenn som bestiller pass alt for seint.
|