|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #11
Da jeg fylte 18 var det påskeferie, og jeg hadde påskejobb på en turisthytte i fjellet, langt vekk fra foreldrene mine (og havnet dritings under et bord i løpet av kvelden
#162 |
koko
|
![]() Sv: Gruffetråden #11Feire når dere kommer tilbake, eller før dere drar, mener nå jeg også. Kanskje koble på en kompis/tante/familievenn/noen for å fikse en overraskelse/feiring. Synes ikke du skal trenge kjenne på dårlig samvittighet eller noe for å reise på tur.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 30-05-22 kl 14:05. |
![]() |
![]() |
#163 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråden #11Hvorfor kan ikke det feires når dere kommer hjem? Jeg feiret ikke med familie da jeg var 18 selv om det sikkert var noe kake på et tidspunkt. Men var iallefall ikke opptatt av at det måtte skje på dagen. Hender seg jo nå også at noen av oss er borte på et av barnas bursdag. Men da tar vi jo det bare når vi møtes. |
![]() |
![]() |
#165 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden #11Tradisjon her med frokost på sengen på bursdagen. Å la ham våke alene på bursdagen utgår. Hadde det vært 19-års dagen hadde det kunne gått, men 18-års dag er jo stort. I alle fall her i huset.
#166 |
Shake it out!
|
Spesielle hensyn å ta som gjør at det er uaktuelt å ikke være her på bursdagen hans. Ikke det at jeg tror at han vil være med meg masse for å feire - han vil svært gjerne feire dagen med å fiske laks sier han. Det handler mest om å være der og bry seg.
#168 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden #11Jeg er egentlig litt sjokka over at 18-års dager er noe folk mener man kan markere i ettertid. Å bli myndig er jo en milepæl og noe vi i min familie markerer skikkelig. For meg å prioritere kjærestetur og feire ham etterpå er HELT feil. Vi kan jo reise til Roma når som helst. Og ingen av oss er hard core Bruce-fans.
#169 |
Ad astra
|
![]() Sv: Gruffetråden #11Different strokes for different folks, er det ikke noe som heter det da?
#170 |
Drømmer
|
Skjønner deg godt og hadde heller ikke dratt. |
![]() |
![]() |
#171 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråden #11Roma finnes jo alle andre langhelger i året. og Bruce (sine uuthodelige lange konserter ..) kan sikkert oppleves et annet sted om dere vil. Selg billettene til konserten på finn.no, tenker jeg. Håper han ikke har bestilt fly enda?
#172 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden #11Han har ikke bestilt fly, kun kjøpt billetter til konserten. Og vi kan helt klart dra til Roma eler hvor som helst en annen gang. Det er gruff at det ikke går, men sånn skjer. Han koblet ikke datoene, og jeg rakk også å skrive «så kjekt, gleder meg!», før jeg kom på at det var dagen før 18-års dagen konserten var.
#173 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
At dagen feires etterpå trenger ikke bety at den ikke er stor og viktig, og markeres skikkelig. Runde dager f.eks, feires gjerne påfølgende helg, hvis selve dagen faller midt i uka. Eller når det passer best å ha en skikkelig stor feiring.
#174 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråden #11Jeg skjønner også at dere avlyser turen, og at det er riktig for dere. Det er noe ganske annet å bli sjokkert og anta at andre da ikke legger noe i en slik markering.
#175 |
Shake it out!
|
Poeng. Det kan også funke annerledes i velfungerende kjernefamilier enn i dysfunksjonelle skilsmissefsamilier. Helt klart.
#176 |
Shake it out!
|
Jeg ble vel like sjokkert over det som dere ble over at jeg ville bli hjemme.
#177 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden #11Greske mygg!
#178 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Gruffetråden #11Jeg er også skilt, og for meg var det veldig viktig å være hjemme på 18-årsdagen til min eldste. For meg var den dagen så stor og viktig at jeg tenkte det var sært at eksen var bortreist på ferie. Jeg disket opp med frokost til alle som ville komme, og så evakuerte det voksne barnet til farens ledige hus og hadde fest der
#179 |
Shake it out!
|
#180 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden #11Har 10 stikk på bare det ene benet, 5 stk bare på en legg! Hat ikkr det sånn med norsk mygg! I tillegg ser de ut som kjøttkaker (store).
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|