Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-22, 13:11   #961
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

I høst tenkte jeg at det var lurt å synkronisere sauene sin brunst. Det lar seg gjøre ved å «lure» dem til å starte syklusen sin samtidig alle sammen. Kjekt med rask lamming og konsentrert arbeidsbyrde liksom. Fem dager inn i det helvete lurer jeg på hva faen jeg tenkte på. Snart er halvparten av lammene født og det er det glade vanvidd i fjøset.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-04-22, 13:28   #962
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I høst tenkte jeg at det var lurt å synkronisere sauene sin brunst. Det lar seg gjøre ved å «lure» dem til å starte syklusen sin samtidig alle sammen. Kjekt med rask lamming og konsentrert arbeidsbyrde liksom. Fem dager inn i det helvete lurer jeg på hva faen jeg tenkte på. Snart er halvparten av lammene født og det er det glade vanvidd i fjøset.

Hvor mange venter «dere»?
Var jo med en mnds tid på ca 350 og selv om man da hele veien må ut å sjekke og plutselig litt ufrivillig må bo der ute mange mange timer fordi plutselig fant flere på samtidig så kan jeg jo tenke om det skulle kortes ned på, da blir man gal og liv lager de også

Gammel 10-04-22, 07:00   #963
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Hvor mange venter «dere»?
Var jo med en mnds tid på ca 350 og selv om man da hele veien må ut å sjekke og plutselig litt ufrivillig må bo der ute mange mange timer fordi plutselig fant flere på samtidig så kan jeg jo tenke om det skulle kortes ned på, da blir man gal og liv lager de også

Vi venter ca 100 lam. 48 som skal lamme. I natt var vi plutselig halvveis

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 10-04-22, 08:23   #964
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi venter ca 100 lam. 48 som skal lamme. I natt var vi plutselig halvveis

Det kan bli mye samtidig ja verttall vist flere finner på samme natt.

Gammel 11-04-22, 00:12   #965
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Hadde egentlig sommerferieplaner delvis klare, men det vi hadde tenkt utgår. Så nå har jeg vel vært sur noen dager men heg får ikke gjort noe med det uansett.

Gammel 11-04-22, 07:31   #966
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hunden som vil ut å tisse mellom 05 og 06. Så går han bare å legger seg igjen! Jeg vil ha et murmeldyr!!

Gammel 11-04-22, 08:19   #967
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leverte en jobb til korrektur i god tid før påske, når tror vi jeg fikk tilbakemelding? I går, ja. Bah. Jeg så det jo komme, men jeg skal ha fri på helligdagene.

Gammel 16-04-22, 15:10   #968
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi flytta vanninntaket i hytta for 2-3 år siden. Etter det har vi ikke vært her på vinteren. Da vi kom hit i forrige uke viser det seg at vanninntaket ikke virker nå, dvs det sildrer såpass at sisternen til dassen i kjelleren fyller seg i l.a. to timer. Kaffe- og oppvaskvann hentes i snøen ute, drikkevann nede i bygda.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-04-22, 16:55   #969
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et gruff til i dag, vesentlig mer alvorlig enn det forrige. Noen Republikanere i Texas mener straffen for abort må være dødsstraff. Hvis de mener at alt (menneske)liv er hellig, hvordan forsvare dødsstraff i det hele tatt? Fy f for en gjeng.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-04-22, 17:05   #970
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De er ikke pro life, det er bare noe de gjemmer seg bak. De er for full kontroll over kvinner.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 16-04-22, 17:12   #971
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Tenk om disse folka kunnet viet livet sitt til å hjelpe de kvinnene som velger å ikke ta abort, på tross av vanskelige livssituasjoner. Men nei, de er overlatt til seg selv.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 16-04-22, 17:16   #972
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, ekte prolif’ere er nok for det. Dessverre er det republikanske partiet nå en haug med evangelistiske høyreekstreme som ønsker seg tilbake til da hvite menn hadde all makt. Flere og flere stater er på full fart inn i fortiden.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 16-04-22, 17:25   #973
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Det er en ganske skremmende utvikling i USA, jeg kaller det UUSA for tiden, UnUnited States of America. Svigerfamilien der er vettskremte (fargede, relativt fattige, bosatt i Sør-Statene). De merker godt at det blir stadig vanskeligere å stemme. Jeg har ikke forstått mekanismene der, det virker som loddtrekning på meg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-04-22, 18:14   #974
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ref. hvite menn og makt. Ikke imponert over Orkla med ny CEO og kun menn i toppledelsen. Uten sammenligning forøvrig med USA.

Gammel 16-04-22, 22:10   #975
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Unger som aldri legger seg....:sliten:

Gammel 18-04-22, 07:53   #976
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

I dag gruffer jeg over jobben min. Jeg elsker det jeg gjør, jeg er faglig flink, jeg har alltid akseptert at det aldri vil gjøre meg rik, men derimot at jeg blir minstepensjonist. Alt dette har jeg visst og akseptert. Men nå vet jeg at det er slutt. Jeg orker ikke jobbe mer enn jeg allerede gjør. Og nå er det ikke lenger vanlig å ha jobb ved siden av, men påkrevd.
Det er altså helt avgjørende å ha en «dagjobb» for å finansiere det å produsere mat. Jeg jobber allerede 180%, mannen min over 200%. Det sier seg selv at om vi skal ut å jobbe i tillegg må noe vike. Og det blir produksjonen av mat. Vi må altså slutte å produsere mat til nordmenn for å ha råd til å kjøpe mat til familien. Ikke fordi vi er dårlige eller umotiverte.
Men fordi sånn er det å være råvareprodusent. I hele verden.
Og jeg blir så gretten av det. Vite at neste vår blir det 4-5 søyer som skal lamme, ikke 50.
At da blir det bare noen få kuer for kosen, ikke de 110 vi har i dag.
Jeg blir gretten av å vite at vi til slutt ble felt av systemet. Og at vi egentlig er heldige, vi kan slutte og komme greit ut av det. Andre vet jeg nå styrer mot konkurs, og de kan ikke gjøre en dritt for å stoppe det. Bare sitte rolig i båten og vente. Stelle dyra og snakke med banken om hvordan det skal løses. Hus og hjem går med i dragsuget.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-04-22, 08:19   #977
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Herregud, Floksa.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 18-04-22, 08:52   #978
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Floksa- så skrekkelig

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 18-04-22, 09:04   #979
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Floksa, så fælt.

Gammel 18-04-22, 09:07   #980
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Feber og snørr og dett i desa. Og jeg må nesten ned i bygda for å dusje i dag*, og vi skal liksom hjem i morgen. Er jeg sånn da skal jeg vel holdes unna både båt og fly tenker jeg.
*) I et hus ingen bor i for tiden, men det er en 500 meter i snø og 500 meter på gjørmete veg. Ikke kan jeg gå på ski heller for det er jeg fortsatt for svimmel til.

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.