Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva synes man om Ditlev-Simonsens skatteunndragelser?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-07, 10:50   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes man om Ditlev-Simonsens skatteunndragelser?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Politikere er folkevalgte. Da vil jeg tro at de er som folk flest. Ditlev Simonsen er absolutt ikke unik i så måte og han er absolutt ikke alene om å forsøkt å skjule kroner for skattefuten. Der tror jeg ganske mange av Norges befolkning har noen svin på skogen - og jeg tror heller ikke at Høyre-folk er noe verre enn sosialister i så måte.

Jeg kan love at INGEN toppkandidater blant sosialistene i Oslo har et eneste skatte/svart-arbeid-svin på skogen. Vi er for FULL åpenhet på alle inntekter, ekstrainntekter, formuer, lobbykontakter osv.

Poenget er at tillitsvalgte IKKE er folk flest. De har bedt om TILLIT fra folket til å kunne representere dem, og da må man oppføre seg slik at man fortjener den tilliten. Det har ikke Diffen gjort.

Det som preger oss sosialister er at vi faktisk synes det er greit å betale skatt, og at vi bidrar til fellesskapet etter evne og får etter behov.

Man kan ikke dømme Diffen som om han var hvem-som-helst, ettersom han faktisk er Oslos øverste tillitsvalgte, og burde selv ha følt folkets tillit til seg såpass tyngende at han burde ha tatt pengene hjem, skattet for dem og oppført seg pent. Og når han ikke gjorde det, burde han holde seg for god til å skylde på dem som har fått snusket opp i dagen, lagt alle kort på bordet og gått av.

Jeg synes Høyres Andre Oktay Dahl hadde et glitrende utsagn i denne forbindelse: "Alle angrer når de blir tatt med buksa nede".

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.