Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #3

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-22, 21:08   #21
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg får pittelitt dårlig smak i munnen av at man skal pirke på rettskriving hele tiden. Det er en del mennesker med dysleksi i verden, og det er ikke verdens undergang at man skriver feil. Egentlig. Det kunne vært krig.

Jeg har en kollega som skriver som en krykke, og jeg har sittet online og jobbet med ham og ser han brukere verktøy for å rette feil, men verktøyene tar jo ikke alle feilene, og i alle fall ikke orddelingsfeilene. Han har de snodigste feilene, men blir heldigvis bare lykkelig når jeg leser korrektur etterpå (ja, jeg vet. Jeg skriver hauger av feil her inne, og deler av jobben min er likevel å korrekturlese rapporter. Noe jeg er flink til. Verden er rar).

Men dette er jo Såpekassetråden, så rant i vei, når jeg tenker meg om.

Jeg irriterer meg over alle som irriterer seg over alt mulig. Neida. Joda. Neida.

Hele tiden? HELE TIDEN? Det kunne med fordel ha vært pirket mer på rettskriving. Helt fra starten av. Men folk er så jævla tandre og sarte at de for all del ikke må få såret følelsene sine ved å få forklart at sammensatte ord skal skrives sammenhengende, uten mellomrom. De kan få sår på sjelene sine, stakkars. Vi skjønner jo hva de mener, så da må jo fålk få skrive slik di vill. Di kan jo kansje ha dyslekksi. HELE JÆVLA BUNTEN! Og hva med regnefeil, skal vi ikke pirke på det heller, i tilfelle folk har dyskalkuli? HÆ? HÆ?

(Er det såpekasse så er det såpekasse )

Sist redigert av My : 14-03-22 kl 21:23.
My er ikke aktiv  

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:02.