Sv: Tajiks unnamanøver
Jeg er enig i at dette selvsagt ligger i systemet rundt slik du sier Gaia. Dette med penderboliger og økonomien rundt det er jo sært (i betydningen uvanlig/sjeldent) + at stortingsrepresentanter kommer og går i et forrykende tempo (hvilke andre arbeidsplasser er det som har slik gjennomtrekk?) og når da SMK ikke har evnet å lage tydelige rammer så er det en viktig kompoenent. Jeg skal på jobbreise i morgen og jeg også sliter i ny jobb med å finne ut hva reglene egentlig er (MEN jeg hadde ikke slitt like lenge som en del av politikerne ...)
Men jeg håper du er enig med meg Gaia, i at det også er tydelig at noen har tatt dette som en mulighet til "goder".
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Dessuten tror jeg det er ekstremt viktig at alle politiske partier tar et oppgjør med hva som skal til for å bli topp-politiker, og at man slår ned på både snusk og renkespill. Det er så ekstremt viktig at de som styrer landet vårt er skikkelige og ærlige folk, og at de ikke forsøker å "snakke det bort" hvis det blir avdekket at de har gjort noe galt, som jo er det som skjer, igjen og igjen. Fremfor å eie og innrømme, så bortforklares og tåkelegges det. Og det er ikke greit.
Kristian Tonning Riise, anyone? Kjenner jeg blir forbannet bare jeg tenker på ham ...
Jeg tror nok det du etterspør også er mye opp til pressen. Det er ikke Jonas Gar Støre eller Siv Jensen som "ansetter" folkene sine, de er valgt inn av folket. Vil folket ha Tajiks (<- bare et eksempel, kunne stått mange navn her) som folkevalgt, da er hun det. Dessverre dukker jo disse saken opp etter at de er inne. (PS! Fantastisk jobb av aftenposten på disse pendersakene! Håper de frå SKUP prisen for det!)