Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-07, 23:25   #1
Iriam
litt skummelt

Medlem siden: Oct 2006
Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Hjelper på med overraskelsesbesøk (som er så snill å sende sms noen timer i forveien). Så i dag ble badet, gangen og kjøkkenet/stua vasket, klærne fra de to tørkestativene ble brettet og slengt på soverommet (kan jo ikke putte de rett i skapet) og mens vi var i siget, så ryddet faktisk Sambo på det som skal bli barnerommet også Alt dette på litt over en time

Takk for Jiff mopp og spray, mikrofiberklut og andre typer rengjøringsspray.

Vi elsker å få besøk som gir beskjed noen timer før de kommer! For vi jobber absolutt best under press!
Og det blir jo bare sååå bra etterpå!

Nytter ikke at vi vet at de kommer 1 uke i forveien, for det blir ikke gjort noe rett før likevel....

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 00:11   #2
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iriam, her.

Vi elsker å få besøk som gir beskjed noen timer før de kommer! For vi jobber absolutt best under press!
Og det blir jo bare sååå bra etterpå!

Nytter ikke at vi vet at de kommer 1 uke i forveien, for det blir ikke gjort noe rett før likevel....

Her kjenner jeg meg litt igjen, altså... Det slår aldri feil, vi _må_ liksom bare vente til det nesten er for sent, og så rydder vi oss svette den siste timen før besøket kommer. (Og når besøket er dratt igjen må vi lempe ut alle hauger med klær og bunker med papirer som ble slengt inn på soverommet i siste øyeblikk. Og sånn fortsetter det.)

Av husmoraktige bragder den siste tiden kan jeg stolt trekke fram at husholdningens to frysere begge er avrimet og vasket i løpet av sommeren. Dette pleier ellers å skje meget sjelden. (Det må imidlertid nevnes at det var mannen som tok seg av den siste, etter at det fløt av gammelt jordbærsyltetøy grunnet strømbrudd mens vi var på ferie. Men like fullt har vi nå altså to rene frysere!)

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 20:05   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Tjo hei, i dag fikk jeg et innfall av min vanlige energi.

Resultat:
Ryddet soverom og gjesterom, og litt i gangen mens gutta laget middag. Etter middag kom det reint på sengene og gulvene i kjelleretasjen (de nevnte rom + T sitt) ble støvsuget. Vaskemaskina er i sving igjen og kanskje jeg får vasket badet før kvelden siger på. Det gjelder å stå på mens gløden er her.

Innimellom får jeg puslet med annet "forefallent" arbeid som regninger og bilder som skal sendes til venner og print.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 21:09   #4
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser bunnen i 2 av 4 skittentøysdunker.

Nå skal stua ryddes for leker etter kveldens aktiviteter, deretter blir det å shine kjøkkenet.
I morgen blir det både støvsuging og vasking, vi får nemlig besøk i helga (da skal jeg forøvrige prøve å benytte meg av at vi er flere voksne til å passe unger, så da kan jeg male garasjeporten).

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:29   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Så flink du er Arken!

I går var sambomannen også i siget, han fikk ryddet i en del grunnleggende ting - som å flytte inn i de nye pappeskene osm skal lage orden i bokhylla. Tømt en av de siste flyttekassene og begynt på den store jobben med å befolke veggne i huset. Han mente at det egentlig er dame-arbeid... Den sniken.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.