Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Jeg deler ellers din oppfatning av tilslørte bondepiker. Jeg er oppvokst med mye epler i hagen og mamma laget det hele tiden, og gjør det stadig vekk jevnlig. Jeg har det langt oppi halsen rett og slett. Det er da rett og slett ikke godt.
Jeg har ikke spist det siden jeg var barn, tror jeg. Jeg er ikke så glad i krem (underdrivelse, jeg syns det er så kvalmt at jeg sliter med å svelge det), men ser for meg at det kunne vært godt med vaniljesaus. Tror det fortsatt vil havne i kategorien "gammeldags" for husets yngste, og "krisedessert" fra mannen.
Men det begynner å tynne seg ut litt! Seg om det liksom ikke ser sånn ut.
Så langt er jeg kvitt:
Kyllingkraft: lagde kyllingsuppe, der også en stor del av ertene forsvant oppi, samt en fløteskvett jeg hadde igjen.
BBQ-sausen: Marinerte resten av kyllingen, samt blandet ut i pizzasausen til fredagspizza. YUM!
Rødkittosten: Den skulle på pizzaen, men når den tinte så den så ekkel ut og luktet litt funky (annen funky enn den skal), så kastet den.
Råstekte poteter
Fiskepinner
Litt av grønnkålen (men det tar lite plass)
2 steaklets
Kylling piripiri stir fry
6 kanelboller
1 av lompepakkene
pølsebrødene
1 fiskekake
1 laksebit
Bananbrødet får bli med på biltur, Hiawata har fått frislipp på å spise opp småisene, jeg MÅ få laget noe syltetøy av kirsebæra, og huske at jeg har luksuskakao i fryseren.
Oksehalekjøttet og oksehalekrafta rekker jeg ikke lage noe av før vi drar tror jeg, det tar ganske stor plass.
Smoothie til dessert i dag og til frokost i morgen.