|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#562 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gruffetråden #109-åring som ber frisøren klippe mangasveis på henne. |
![]() |
![]() |
#563 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #10
For en herlig unge med meninger da |
![]() |
![]() |
#564 |
can-jur
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Kirurger
![]() |
#565 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gruffetråden #10Floksa: Så ille at du møter på slike! Godt det er overstått.
#567 |
|
Toskete kirurg! |
![]() |
![]() |
#568 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Mange kirurger skulle hatt forbud mot samtaler med pasientene
![]() |
#569 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Floksa: Fy søren for en drittbehandling fra legens side. Og heia deg!
Joda, det ble meninger, ja. Frisør hadde bare satt av tid til barneklipp, som ikke var særlig lenge. Jentungen satt pent og stille mens frisør klippet, men da frisøren syntes hun var ferdig sa jentungen fra om at hun syntes det skulle være litt kortere der bak. Da var det ikke tid til å fikse det. Jentungen gikk derfra med tårer i øynene og måtte inn på senterdoen for å grine litt skikkelig. Sur og sinna en stund, og med to hetter over det hun selv syntes var grusomt (men som var fint, altså). Vel hjemme snek hun seg inn på badet, hentet saksa, og klippet i vei til hun var strålende fornøyd. Godt jeg har vært gjennom noen unger tidligere, for det skulle litt til å holde roen. |
![]() |
![]() |
#570 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Gruffetråden #10Kaija |
![]() |
![]() |
#571 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Jeg deltar på et seminar hvor det ene innlegget bærer utrolig preg av at vedkommende ikke har jobbet med stoffet i det hele tatt. Det blir å kaste bort andres tid og det har jeg lite til overs for. Da hadde det vært bedre å trekke bidraget.
#572 |
|
Jepp! Eller, hun ER en håndfull, og har alltid vært det. Men helt fantastisk og flott også. |
![]() |
![]() |
#573 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gruffetråden #10Haha. Husker overlegen kom på visitt da jeg var på sykehus i Tyskland. Han sjekket morfinpumpen (eller tilsvarende) som jeg hadde fått for å lindre smerter. Jeg hadde oppfattet det som et slags måleapparat som jeg skulle trykke på hvis jeg hadde vondt. Sånn at de kunne se hvor ofte det var. Men jeg hadde altså dosert meg selv kraftig med morfin i stedet. Fikk masse kjeft så tårene trillet. Overlegen truet meg med å beholde meg på sykehuset til over jul hvis jeg ikke skjerpet meg etc. Etterpå kom det heldigvis en snill sykepleier for å forklare og trøstet. Ble lite smertelindring etter det - og jeg fikk komme hjem til jul. |
![]() |
![]() |
#574 |
Unik
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Hatt verdens verste dag på jobb. Og eg har hatt nokre tøffe dagar i løpet av dei 9 åra eg har jobba på skulen. No er det heldigvis helg.
#575 |
|
Klem til deg, Hjertensfryd. Kos deg i helga. |
![]() |
![]() |
#576 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Helt enig, Kaija! Sønnen min (6. klasse) er skikkelig flink til å tegne, men han kan ikke skrive forståelige bokstaver i det hele tatt. Hans håndskrift likner på min da jeg gikk i barnehagen. Og det hjelper ikke at den "skrivetreningen" de får er å skrive for hånd på iPad-skjermen.
![]() |
#577 |
|
Takk for litt medfurting. Skjønner meg ikke på voksnes papir- og blyantfobi. |
![]() |
![]() |
#579 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden #10På skolen vår er dette med skrift standard på foreldremøte fra foresatte, så her bruker de tid på skolen til å skrive så deg når riktig med en gang. Så det finnes skoler som tar tak i det.
#580 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Så bra, Millen. Hos oss er visst iPad svaret på alt, ser det ut til. Vi skal ha "det digitale skiftet", både der det er hensiktsmessig og der skjermen erstatter variasjon, barnekultur, aktivitet, fellesskap, kreativitet og god læring. (Jada, jeg er en negativ gammel surpomplærer.) |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|