Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-22, 09:49   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Nå har jeg bakt helgepizza på pizzasteinen nesten hver helg siden jul. Jeg liker det veldig godt. Jeg merker at den mister en del varme fra pizza 1 til pizza 3, men så liker jeg så godt teksturen og utseendet over stål. Jada, den står inni ovnen og jeg ser ikke så mye på den, men allikevel.

Jeg greier ikke å få pizzaen over på steinen helt uten papir, så jeg bruker papir og napper det ut etter noen minutter. Oppskriften jeg fant over funker bra, den har betydelig mer salt enn jeg har brukt før og det tar bort mye melsmak.

Men jeg lurer veldig på hvordan jeg skal holde pizza 1 varm til pizza 3 er ferdig. Vi tre spiser helt ulike pizzaer, så det nytter ikke at alle tre spiser av alle tre underveis. Hiawata vil ha litt tykkere deig og bare skinke. Høvdingen vil ha alt mulig av kjøtt, og passe tynn deig, jeg vil ha supertynn deig, sterk pølse og gjerne rare oster.

Også ser jeg på om jeg kan utvikle deigene ytterligere. Jeg vil ha den tynne, crispy italienske, gutta vil nok heller ha litt mer fluff ala amerikanske varianter, men ikke helt deep dish. Den pizzabakerne-gruppa ble for parodisk for meg, det ble veldig mann (48) har fått ny hobby.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.