|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Juletråden 2021
Om folk ikke selv vet hva de ønsker seg eller trenger i oktober heller, så tenker jeg at de også kan være glade for det de får? Det MÅ ikke alltid være noe helt spesifikt. Jeg synes at ønsker har form av bestilling veldig ofte. Det er ikke sånn det skal være! Det er også en øvelser å drite i om folk blir litt misfornøyde!
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Absolutt. Jeg spør aller mest for min egen del. Jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe til folk hvis de ikke kommer med ønsker. Det skaper unødig stress for meg. Jeg har aldri opplevd ønsker som «bestillinger», slik jeg har hørt andre si. Tvert imot får jeg sjelden svar på mine spørsmål. (Og hvis det i det hele tatt kommer svar, så er ønskene alltid beskjedne.) |
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her opplever jeg det som mer stress med mannens familie, som MÅ ha ønskeliste for å kunne kjøpe gaver. De KREVER ønskeliste, helst så detaljert som mulig, gjerne med lenke til nettbutikk hvor de bare kan klikke og betale. Altså holder det ikke bare å si "jeg ønsker meg noen fine og varme hansker", de skal vite nøyaktig hvilke hansker, farge, modell, størrelse, hvor de kan kjøpes ... Det er stress for meg å måtte tenke ut og finne på hva jeg selv skal få i gave, i tillegg til hva alle andre skal få. Har lyst til å si BRUK FANTASIEN, for svingende, bare kjøp noe DU synes er fint, JEG BLIR GLAD FOR ALT, enten jeg "trenger" det eller ikke. Jeg vil ha overraskelser! OVERRASK MEG!
|
|
#4 |
|
I mål
|
Jeg kjente også at jeg var omtrent her i år, når det blir vanskeligere og vanskeligere å lage detaljerte nok lister. |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|