|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klær i store størrelserDet er deilig å være stor i Danmark... Det var en merkelig følelse å kunne gå inn i nesten enhver butikk og finne klær som passet og ikke kostet skjorta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
![]() Sv: Klær i store størrelserHer er forresten noen som selger "fritidstøy" i store størrelser. Har ikke handlet der, men kom plutselig på at jeg fikk en katalog i posten i fjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Klær i store størrelserTakk Anuk.
![]() |
#24 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Klær i store størrelserSlanket jo meg masse i året som gikk.. og kjøpte inn både jakker og klær som passet akkurat - og var figursydd... og nå som jeg er gravid funker ikke de figursydde jakkene mer
![]() |
#26 |
|
![]() Sv: Klær i store størrelserOj - to bukser er på vei fra Sportsmann til meg. Jeg liker jo egentlig ikke handle klær på nett. Men, nå få vi se. Det funker vel greit med angretten, så risikoen er jo liten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klær i store størrelserJeg har handlet litt fra Sportsmann og et par av toppene var veldig store i str. :åpplyser: |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
litt skummelt
![]() |
![]() Sv: Klær i store størrelser
Mye? Jeg har lyst til å bestille derifra, men litt usikker på str. Tenkte først og fremst på noen hettejakker. Noen som vet hvordan str. er i forhold til H&M sine store str.klær? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Har ikke handlet på Sportsmann, men min erfaring med å handle stormote fra Danmark er at størrelsene er mye romsligere enn kjedebutikkene. H&M, Lindex og slikt er bare større, mens stormoten er tilpasset en annen fasong slik at man ikke trenger så stor størrelse. Jeg ville nok har prøvd meg litt fram og i allefall sjekket mot måleskjemaene som de operere med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Teller ned
Jeg bestilte en hettejakke i collegestoff, tror det er str. 48 eller 50, sammenlignet med Lindex o.l. vil jeg si den var en 54. Det er som er litt kjipt, er at ikke alle plaggene var like store, bare noen av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
Var det ikke forskjellige måleskjema til forskjellige klær på Sportsmann? Så hvis man måler seg og sjekker disse så burde det vel være håp om å treffe sånn noenlunde riktig. :håper: |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
![]() Sv: Klær i store størrelserSportsman vil jeg også anbefale, men sier som flere klærna er store i størrelsen.
![]() |
![]() |
#34 |
Teller ned
Måleskjema? Nei, det har vi ikke sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
litt skummelt
![]() |
![]() Sv: Klær i store størrelserAaaargh..det er det som er kjipt med å handle på nett...har noen hettejakker i 2 Xl fra H&M..hva tilsvarer det? 50/52?! Litt usikker der. Så, vet ikke om jeg skal bestille str.50 eller str.52..men, hvis de er litt store..så burde det holde med 50.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Teller ned
![]() Sv: Klær i store størrelserJeg kan måle min jakke for deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Teller ned
![]() Sv: Klær i store størrelserJakka er 73cm målt over brystet, dvs. 146 i omkrets. Merket er Emeron, skulle tro at klær fra samme merke holder de samme målene. Har en kortermet omslagsskjorte, som er like stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
litt skummelt
![]() |
Takk! Hvilken str. er det? |
![]() |
![]() |
![]() |