|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Vi brukte også å spise grøt på lørdager. Vi hadde flere år på rad der vi brukte å dra til tanta og onkelen min på lørdags formiddag for å spise grøt og så dro vi for å svømme i basseng etterpå sammen med alle søskenbarna. Husker jeg syns det var veldig rart at tanta mi alltid helte kulturmelk oppå risgrøten sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Jeg er ikke oppvokst med grøt på lørdag eller noen annen spesiell ukedag, men langt oftere enn jeg har grøt nå. Jeg kan ellers ikke ha samme matrett så ofte som hver uke over tid uansett, uten å bli lei. Slik tror jeg nok det har vært for foreldrene mine også, for vi hadde ingen slike fastsatte middager. Det varierte veldig hva vi spiste på de ulike dagene.
![]() |
#63 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Nei, ikke spesielt til jul med mandel. Barna liker ikke marsipan så de vil ikke ha mandelen. Det går ikke falt dem inn eller de har ikke spurt om vi kan ha annen premie enn marsipan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Vi har aldri hatt marsipan i premie, for det er det ikke så mange som liker. Det er en twistpose, eller en pose seigmann dersom han som ikke liker sjokolade vinner.
![]() |
#65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)
Ja jeg skjønner jo at vi kan ha annen premie |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Her er det bare jeg som liker marsipan så mandelpremien er en stor sjokoladenisse.
![]() |
#67 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Grøt til brunch på julaften alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Stor sjokoladenisse her også. Da jeg var barn var det marsipangris, men mine rare unger liker det ikke.
![]() |
#69 |
søt
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Ofte marsipangris i premie her og, pakket inn. De siste årene har jeg pakket inn en sånn liten skumnisse i stedet. Og så fikk vinneren et flaxlodd i år.
![]() |
#70 |
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Vi spiser grøt til middag lille juleaften sammen med litt spekemat og lutefisk på lefse (uten poteter og bacon og den slags, bare fisk). Jeg er ikke vant til mandel j grøten, og mine barn har heller aldri hatt sansen for det, så grøten spises uten den slags. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Medlem siden: Mar 2008
Ikke mine heller. Normalt en stor Freia sjokolade i premie. I år ble det Freia nissebarn.
![]() |
#72 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Flaxlodd var en god idé. En sikker vinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Vi elsker julegrøt alle mann og har det «alltid» i adventstiden og på julaften, men av forskjellige grunner utgikk det denne gang. Men i år!
![]() |
#74 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Vi spiser risgrøt en gang eller to i løpet av jul/advent.
![]() |
![]() |
#75 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Nei, her i huset har jeg melkeproteinallergi og begge ungene reagerer på så store melkemengder som grøt, så det har vi aldri. Har prøvd å lage på mandelmelk og sånn, men synes ikke det er noen høydare.
![]() |
#76 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Ungene får grøt på julaften, jeg sniker meg til litt ...
![]() |
#77 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Vi spiser grøt til middag støtt og stadig, i tillegg til enten julaften eller lillejulaften. Men aldri med mandel.
![]() |
#78 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Vi har grøt med mandel julaften. Premie er stor sjokoladenisse, og så får alle som ikke vinner en liten en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)Jeg er vist oppvokst med grøt men av en eller annen grunn så tåler jeg ikke oppvarmet grøt. Men jeg kan spise den kald… veldig merkelig det der, men det er vist ikke uvanlig ved cøliaki vet jeg.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|