|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?
Jeg synes faktisk ikke mannen din skal prøve mer når han får så vondt hver gang og attpå til lenge etter en økt. Da er det du som må lære deg å gå på ski uten ham. Ev. kan du lære å like noe han tåler. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?Ja, jeg hører dere… og jeg skjønner hva dere mener. Jeg synes bare det er trist. Å gå på ski alene er bare fint, særlig her hjemme sånn en gang i året, men det er dumt at han aldri kan eller vil være med på dagstur eller synes det er kjekt å leie hytte i fjellet pga ski. Jeg synes ikke det er så lett å kjøre alene opp i fjellet. Men ja, dette er jo mitt problem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Jeg liker mye som han tåler, jeg. (Eller mente du skisport? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Hvis du liker mye han tåler så er det vel ingen grunn til å plage ham med noe han får vondt av og muligens ikke liker. Dere gjør tydeligvis allerede en god del sammen, så da får du lære deg å nyte skituren uten ham. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Det må jo være lov å synes det er leit, å ikke kunne dele en aktivitet man er glad i, med en person man er glad i?
|
|
|
#6 |
|
Lesende
Selvfølgelig er det lov å synes det er leit. Det jeg snakket om er at når en person får vondt av en aktivitet, så er det best å stoppe å pushe. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
For all del. Sist redigert av Hyacinth : 02-01-22 kl 00:04. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lesende
Jeez, jeg har allerede sagt flere ganger at det selfølgelig er lov å synes det er leit. Jeg påpeker kun at når alle metoder fortsatt gjør vondt for ham, så må du kanskje avfinne deg med at ski ikke funker. Det er ikke snakk om å like eller ikke like, men å orke å gjennomføre når han vet at det smerter i etterkant, for det har det, i følge deg, gjort hver gang. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Altså. Jeg har da aldri sagt at alle metoder er prøvd. Det er jo nettopp poenget. Kanskje noen her hadde tips til hvordan man kan trene seg opp til å unngå smerter? Siden vi ikke akkurat bor i snø-land, så har han jo knapt gått på ski. Og når han har prøvd, så har han fått vondt. Det finnes plenty av skigåere på dette forumet som muligens har ideer vi ikke vet om. Jeg skrev jo at det har funket med løping og sykling. Det høres jo ut som du tror at målet mitt er å tvinge en fyr med smerter ut på ski. Jeez selv. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Balanseøvelser på ujevnt underlag som bosu eller vippebrett kan hjelpe. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg må jo trene daglig, så det ville vært veldig tungvindt å ikke gå på ski på fjellet om vinteren, sånn uavhengig av om jeg liker det eller ikke. Og som sagt så bedriver jeg mye målrettet og fysioterapeut-veiledet styrke- og bevegelsestrening for å tåle det. Smertefri kan jeg ikke ha som mål å være, men ikke alle smerter er farlige heller. Jeg blir ikke bedre av å være inaktiv. På kveldstid bruker jeg pilates- og yogaøvelser for å tøye og smertelindre, og det hele er ganske krevende, ikke minst tidsmessig. Men jeg må. For folk med et reelt valg, og som gjerne ikke er like motivert som meg til å gå på ski, så tror jeg kanskje det vil være i overkant mye å ofre for å få det til. Men hvis han har lyst, så tror jeg fysioterapeut er en god plass å begynne.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|