Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Jeg syns du hisser deg veldig opp og tolker litt for mye inn i innlegget mitt. Jeg god kjennskap til USA; jeg har både bodd der selv, har mange venner der og vært der mange ganger. Og ja, jeg er veldig glad for at barnet mitt vokser opp i Norge, hvor man slipper å møte en god del av de ekstremt religiøse menneskene man finner i USA.
Jeg har ikke tid nå, men jeg kan godt grave frem artikler som tar for seg kreasjonisme i endel skoler i USA, om hvordan ekstrem religiøsitet står sterkere der og hvorfor.
Mente ikke å hisse meg opp, hvis det var slik du tok det. Det første svaret ditt som jeg refererte til synes jeg var nesten arrogant, og svarte derfor som jeg gjorde. Jeg synes ofte mange raske med å dømme amerikanere, uansett sak, og det reagerer jeg på. Jeg er helt enig i at ekstreme religøse mennesker er uheldig, men ekstremister finnes overalt, ikke bare i USA.
Av ren nysgjerrighet, hvor i USA bodde du? Jeg har god kjennskap til USA selv, og jeg lurer litt på hvor ofte du eventuelt møtte ekstremister, da jeg ikke har det inntrykket i det hele tatt i det daglige. Faktisk reagerer folk flest på ekstremt religiøse og deres handlinger stort sett som vi selv gjør, og derfor ser jeg heller ikke helt hvorfor majoriteten skal beskrives som ekstremt teite.