Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 10:20   #61
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er kanskje noe med at Norge er et landstrakt land. Om østlendinger opplever overraskende snø som skaper snøkaos (noe som skjer hvert år), så blir dette slått opp stort i landsdekkende aviser - med grafer, illustrasjoner og masser av bilder. Skjer det samme f.eks i trøndelag (som heller ikke har nærlig snøfulle vintere engentlig) blir det nevn i lokalavisene. Klart: Det er ikke så mange som bor her..(og vi legger tydeligvis om til vinterdekk tidligere ), men ja, jeg opplever gnålinga om f.eks slikt vær som litt støyende. Det er en ting å klage, men ikke i hele landet på en måte. Nå mener jeg egentlig ikke at det er så illle å klage på været, men i og med at du fikk piggene så veldig ut, måtte jeg bare uttale meg.
*

Ser jo nå at siden "piggene kom ut" her inne så skulle jeg nok forklart meg litt bedre slik som Bauche.
Og skulle nok skrevet vestlandet istede for sunnmøre (vi har jo omtrent like dårlig vær uansett hvor vi bor her i vest), men jeg har vel ikke lov å klage på været siden jeg har valgt å bo her selv.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 10:23   #62
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Kan det tenkes at en nyhet som gjelder sånn omtrent halve landets befolkning faktisk fortjener å slås stort opp selv om denne halvdelen bor på et forholdsvis lite (i norsk målestokk) geografisk område? Når det er sagt, så er det vel vanligvis tabloidene som er mest opptatt av dette og lager krigstyper av det og de avisene er jo ikke stort å bry seg om i utgangspunktet.

Joda - og jeg må innrømme at det er helt greit å klage - så lenge vi får lov å gjøre narr

Gammel 17-08-07, 10:24   #63
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Ser jo nå at siden "piggene kom ut" her inne så skulle jeg nok forklart meg litt bedre slik som Bauche.
Og skulle nok skrevet vestlandet istede for sunnmøre (vi har jo omtrent like dårlig vær uansett hvor vi bor her i vest), men jeg har vel ikke lov å klage på været siden jeg har valgt å bo her selv.

Jeg hadde garantert klaget masse hvis jeg bodde der. :har selvinnsikt:

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 10:29   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Konsekvensene for enkeltpersoner er ikke større på østlandet enn om man må vente en hel natt for å komme hjem på grunn av uvær i Nord Norge.

Det er sant. Men nyhetsverdien er jo stort sett alltid større jo flere som er berørt av noe. (Det er derfor flyulykker er større nyheter enn motorsykkeulykker.)

Gammel 17-08-07, 10:30   #65
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Konsekvensene for enkeltpersoner er ikke større på østlandet enn om man må vente en hel natt for å komme hjem på grunn av uvær i Nord Norge. Det er bare det at man kanskje er mer innstilt på det utenfor sentrale strøk.

Man er nok mer innstilt på å stå værfast i snøstorm i Nord-Norge enn på sørlandet, ja. Men det er ikke nødvendigvis slik at Oslo-folk er uforberedt som gjør at det blir kaos. Sånn blir det nemlig ofte fremstilt av f.eks nordlenninger når det er kaos på veiene i Oslo. Det hjelper jo lite om man er aldri så godt rustet til vær og kjøreforhold når trafikkmengden fører til kaos. Og det er jo også veldig sjelden det er den gjengse østlandssjåfør som forårsaker kaoset, men heller utenlandske vogntog, f.eks.

Men jeg lærte nå iallfall da jeg bodde i Oslo at man liksågodt kunne ta en hjemmekontordag når det første snøfallet kommer. Og veimyndighetene har også blitt flinkere til å forebygge. De stopper trailere på vei til Norge uten kjettinger osv.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 10:38   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er strengt forbudt å beklage seg over at man kjeder seg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 10:43   #67
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Generelt ja, men jeg tror ikke det var lov å klage over at Lillehammer-OL tok opp for mye sendetid ...

Lillehammer OL ja - det er det helt klart ikke lov å klage over! (eller snakke negativt om blir det kanskje nå).

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Uforglemmelig at Dorthe Skappel satt på Skavland og klaget over at det var mye verre for henne enn for andre å bli eldre - for hun var jo så vant til å være pen... (...vi andre legger ikke merke til rynker og slikt, for vi var jo så stygge i utgangspunktet!)

Det er vi vel inne på noe som ikke er greit å klage over. Det værste er at jeg tror hun har rett, men å si det høyt - nei, det burde hun ikke gjøre!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 10:45   #68
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Mitt inntrykk er at det ikke er lov å si "nei" når noen spør om det går bra.

Ja, det der er et interessant fenomen. Sier endel om hvor lite dette spørsmålet egentlig betyr.

Man har ikke nødt til å si "bra", man kan jo si "det går da" eller noe i stilen der, men å si "nei, jeg har det helt forferdelig" er ikke sosialt akseptert.

Gammel 17-08-07, 10:47   #69
Alioli
Fullverdig medlem

Alioli sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Alioli er litt kul
Standard

Ifølge visse fotballfans er det ikke lov å klage over at det går for mye fotball på TV, for det går visstnok alt for lite fotball på TV'en.. selv syntes jeg det hadde holdt med et minutt fotball hvert fjerde år

Gammel 17-08-07, 10:49   #70
Alioli
Fullverdig medlem

Alioli sin avatar

Alioli er litt kul
Standard

Er så vanvittig rask vet du.. touch på 115.000 ord i året

Gammel 17-08-07, 10:52   #71
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal ikke frese så mye i dag

Har forsøkt å tenke ut et svar til HI og kan ikke komme på noe. Mye overdreven klaging fra en og samme person som egentlig ikke har det så værst er slitsommt og kanskje litt frobudt. Ellers så tenker jeg stadig at jeg i perioder bør pålegge meg selv et forbud mot å klage i det hele tatt når jeg ser hva enkelte andre har av virkelige problemer å slite med

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 11:44   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ER lov til å klage over for mye DÅRLIG fotball på tv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 13:09   #73
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Tar piggstruttingen på min kappe, og ser nå at jeg lot innlegget ditt bli offer for noe som egentlig er en annen debatt.

Jeg hadde også helt klart klaget på været om jeg hadde bodd i vest. : også selvinnsikt: Generelt bør vel alle i Norge ha en ekstra konto for klaging på været. Det er jo ganske betegnende at svært mange fastboende pensjonister strømmer til den norske kirken på Grand Canarie, utelukkende for å se værmeldingen fra Norge.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:00   #74
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var en riktig morsom tråd.

Her om dagen hørte jeg noen klage over at det var blitt så dyrt i Sverige. Da ble jeg veldig fnisete.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:12   #75
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi trenger arbeidskraft i Norge. Derfor. Og jeg presiserte arbeidsføre, og kan gjerne presisere at jeg mener folk i ikke-manuelle jobber, som hjelpepleiere, feks. Jeg synes heller vi skal vurdere å jobbe 80 % for 100 % lønn eller 6-timersdag eller andre nedtrappingsformer/fleksibiltet som ikke tapper arbeidsmarkedet for verdifull kompetanse. Samtidig som folk kan stå lenger i arbeid uten å slite seg ut.

Tipper du heier på Kristin Halvorsen. Hun mener akkurat som deg.
Alle mann i arbeid, død eller levende.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:14   #76
Alioli
Fullverdig medlem

Alioli sin avatar

Alioli er litt kul
Standard

Hvorfor skal vi få 100% lønn for å jobbe 80%? Hvor er logikken i det?

Gammel 17-08-07, 15:10   #77
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alioli, her.

Hvorfor skal vi få 100% lønn for å jobbe 80%? Hvor er logikken i det?

For å få folk til å velge å jobbe noen år til, i stede for å gå av med pensjon feks.

Mange mellom 62 og 70 har muligheten til å velge å gå av med pensjon, men det hadde kanskje vært mer samfunnsnyttig om de ble i jobb. Men mange synes det er krevende å gå i full jobb - derfor tilbyr man 80% jobb til 100% lønn.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 15:14   #78
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om noen år, når arbeidsledigheten er høyere enn i dag og på vei videre oppover, blir nok tonen en annen. "Frekke, feite 60-åringer som okkuperer jobbene våre, de må slippe til yngre krefter. FY!"

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 15:15   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke lov til å klage på at det er slitsomt å være gravid når du er sammen med noen som har prøvd å bli gravide i årevis.

Nå er lykkeligvis denne personen jeg tenker på omsider gravid, så da klager jeg lykkelig i vei over svangerskapskvalme i uke 30 og bekkenløsning.

Gammel 17-08-07, 15:28   #80
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. Dorthe - om man er mye penere enn de fleste jevnaldrende som tjueåring, så er man da mye penere enn de fleste andre jevnaldrendesom førtiåring også! ( Med mindre man har bøtta nedpå en flaske whisky daglig...)

Alle blir jo ikke akkurat like når de blir gamle - man kan godt se at noen er vakrere enn andre selv om de ikke er unge lenger.

Og mens jeg er igang - jeg spyr vel av hele den overfladiske problemstillingen, igrunnen...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.