|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjermHvilket kjøp er best da, mener dere (Begge koster ca det samme): |
|
|
|
|
|
#2 |
|
<*(((<
|
Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm
Jeg har jo kjøpt Panasonicen, så det er vel ingen bombe at jeg syns den er det beste kjøpet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Man bør selvfølgelig se på TVen i butikken og ikke kjøpe kun ut i fra tester, men blir man nødvendigvis klokere av det? Jeg har selv blitt utsatt for en usedvanlig inkompetent selger hos Elkjøp og satt igjen med et inntrykk av at han prøvde å lure meg. Med en slik erfaring og andre som hevder at selgerne (særlig på Elkjøp) prøver å få deg til å kjøpe andre produkter enn det du selv har sett deg ut synes jeg det er lov å være litt konspiratorisk; Hvordan kan man vite at alle TVene i butikken er optimalt innstilt? Jeg har sett testvinnere stå ved siden av langt billigere modeller og knapt nok sett forskjell. |
|
|
|
#4 |
|
<*(((<
|
Det har du helt rett i. Jeg sa heller ingenting om å snakke med selgerne, det syns jeg sjelden er noe hjelp i. De skal selge, jeg skal kjøpe - vi har for forskjellig agenda. Og det er greit å vite at så godt som alle tvene står på full kontrast, noe som gjør det vanskeligere å bedømme. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjermIkke stol på bilde du ser i butikken.. de tven de har mest fortjeneste på får bedre signaler enn de tven de tjener minst på, derfor bedre bilde. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Nei. Utstillingsmodellene har nok fabrikkinstillinger, som er full lysfontene for å tiltrekke oppmerksomhet. Og det er helt feil. Kontrast og lysstyrke må skrus kraftig ned så snart man slår på skjermen hjemme. Så noen detaljsammenligning kan man ikke gjøre i butikken. Men man kan se hvordan apparatet ser ut interiørmessig, og man kan iallefall få en ganske god idé om hva som er forskjellen på LCD og plasma. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
<*(((<
|
...samt be om å få låne fjernkontrollene, og sjekke svartnivå, hvordan menyene er oppbygd osv. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
|
|