|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreFinfin tråd!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#2 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreHadde tenkt å holde meg unna her til jeg har fått gjort mer å skryte av. Fint å skryte av husarbeid i arbeidstida.
Veldig kjent problem, har noen sånne oppbevaringsløsninger som er ferdig montert - men ikke ferdig innredet. Tomme, ved siden av rotet tar de i grunnen bare stor plass.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreHer må nok jeg bli med også. Med et krabbende barn i hus får vi stadige påminnelser om hvilken skrekkelig standard vi har på renhold av gulv. Husstandens "voksne" blir begge bleke om nebbet og aldeles handlingslammet bare vi tenker på gulvfilla. Bedre blir det ikke av at vi (ironisk nok, kanskje) blir i dårlig humør av å se på rotet og støvlagene. Jeg tror rett og slett vi må få ut finger'n og skaffe vaskehjelp.
|
|
|
|
#4 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødre
Her i huset fungerer den nye, ubrukte sprinkelsengen til sånt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nå også i farger
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg har bestemt meg for å bli flink til å holde ting under kontroll nå som jeg har begynt å jobbe fullt igjen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreKjenner på kroppen at jeg er klar for ny dyst i kveld - håper følelsen varer. Er fortsatt på nivå med å kontrollere skittentøyskurven og kjøkkenbenken.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreAkkurat nå har jeg det litt overflateryddig med unntak av hyllene på badet og tre stappfulle skittentøyskurver. Melder meg inn her. Bunnen av skittentøyskurvene kan jeg ikke huske å ha sett noen gang. |
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødre
Her har du helten også. Jeg har full kontroll på klesvask, sorterer i ulike dunker og greier.
|
|
|
#9 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreHm, trenger jeg egentlig denne tråden jeg? Som alltid har det perfekt i huset |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreDette må være tråden for meg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre
Joda, du har vært kjempeflink!
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreHolder stand andre uke med kontroll på kjøkkenbenk og skittentøyskurv. Det ble vel støvsuget litt sånn enkelt før helga også.
|
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreI dag har jeg handlet, tømt alle søppelkassene, vasket tøy, laget mat og kost meg innimellom. Flinke meg! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
kamelkonsument
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre"Bättre med lite skit i hörnorna än ett rent helvete"
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg ventet besøk av en venninne med støv på hjernen. Så her er det ryddigere enn på lenge. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Jeg må være alvorlig syk. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
lykkelig
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg fikk faktisk satt på en vaskemaskin igår. Snek meg ned på kvelden i stummende mørke, krokrygget, i tilfelle det satt noen edderkopper klare til å hive seg på meg...... (nå skal de sies at jeg har kun sett 3 edderkopper på 5 år i kjelleren, men plutselig kan de jo dukke opp). |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Trallallaa
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreI dag har jeg tatt hovdjulerengjøring av kjøkkenet. Inni og utenpå skapene, tak, vegger, vifte og stekovn. Flisene på gulvet ble skrubbet med kost, og kjøleskapet ble dratt frem og vasket bake og under. Fyttef..... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|