Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 10:45   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

nå?

Jeg blir litt matt over en mann som sier at kjøleskapet vårt er helt tomt. Jeg prøver å spørre han hva jeg skal kjøpe inn, men får aldri noe svar. Jeg vet det ikke er så mye spennende pålegg der, men jeg er ikke så spennende på den fronten uansett.

Det som var der i går når han påsto at det ikke var noe der:

* gulost
* fløtemysost
* soyaost
* smøreost
* kokt skinke
* spekeskinke
* fenalår
* tartex
* fårepølse
* salami
* go og mager leverpostei
* leverpostei på boks
* baconpostei
* kaviar
* blåbærsyltetøy
* jordbærsyltetøy
* eplesyltetøy
* makrell i tomat

Som sagt er det ikke så spennende utvalg, men det er da noe. I skapet har vi nugatti, peanøttsmør og honning. Det er da ihvertfall noe å velge i.

Gammel 15-08-07, 10:55   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags pålegg har du i kjøleskapet

Synes ikke det var et lite utvalg.
Kan han ikke gå å kjøpe seg det pålegget han vil ha selv da?

Akkurat nå er det lite hos oss. Ukeshandelen foregår i morgen eller fredag.
Men vi har: Gullsalami, rekeost, baconost, gul- og brunost, crabsticksalat, makrell i tomat, kokt skinke, kaviar. Og det holder i massevis. Ungene spiser nesten bare henholdsvis gullsalami og rekeost.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:59   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du hadde mye, jeg. Men jeg er veldig treig på påleggsfronten, og kan godt klare meg med ost og ruccola/tomat/paprika/agurk sånn omtrent 28 dager i måneden. Er ikke så glad i kjøtt eller fisk som pålegg, og heller ikke søtt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:03   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gitt beskjed om at han får kjøpe pålegg selv. Han kommer hjem med svært lite .

Gammel 15-08-07, 11:09   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes også det var mye.
Av pålegg har vi som regel

*Leverpostei, gjerne 2 typer
*Servelat
*Syltetøy jordbær og bringebær
*Brunost
*Smøreost
*Familieskinke
*Salami
*Makrell i tomat
*Kaviar
*Prim

Tja, det var vel det som somregel er på plass.

Sist redigert av Morella : 15-08-07 kl 11:21. Årsak: Kom på litt mer ;)
Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:17   #6
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes også du hadde godt utvalg.

Dette befinner seg hos oss for øyeblikket:

Kaviarmix
Kaviar
Prim
Fårepølse
Hvitost
Brunost
Leverpostei
Ripsgele
Jordbærsyltetøy
Multesyltetøy
Peanøttsmør
Cashewnøttsmør
Salami
Skinkeost

Gammel 15-08-07, 11:24   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk nytt kjøleskap igår, og måtte kaste endel av det som hadde vært i det gamle. Listen over pålegg er derfor kort:

- Norvegia
- Fløtemysost
- Kokt skinke
- 3 slags syltetøy
- Kaviar
- Egg

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 17:38   #8
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns du hadde mye, jeg. Men jeg er veldig treig på påleggsfronten, og kan godt klare meg med ost og ruccola/tomat/paprika/agurk sånn omtrent 28 dager i måneden. Er ikke så glad i kjøtt eller fisk som pålegg, og heller ikke søtt.

Har jeg gulost og cherry/plommetomat er jeg glad!

Så har vi salami, kaviar, skinke, skinkeost, makrell i tomat, leverpostei og brunost til resten. Kjøper vi annet glemmer vi å spise det.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:37   #9
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Der er jeg også stort sett. Ost ost og atter ost. Litt forskjellige oster, alt fra Brie til standard hvitost.
Dette har vi stort sett alltid:
Salami
Bacon eller skinkeost
Leverpostei
Makrell i tomat
Egg
Jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker (til min vaffelspisende gjeng)
Brunost.
I tillegg har jeg alltid agurk, og stort sett alltid isbergsalat, ofte coctailtomater og paprika.

Vi har av og til:
Mager Prim
En eller annen salat
Skinke eller kalkunpålegg av noe slag.
Noe annet er det egentlig ikke vits i å kjøpe, for det blir ikke spist allikevel. Jeg er på slankern og spiser svært lite fett om dagen, og ungene er ikke veldig gira på å variere så veldig, går litt i perioder.

Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:04   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har:

Ost med tomat og pesto.
Ost med gressløk.
Kokt skinke.
Prim.
Baconost.
Fårepølse.
Hvitost.
Egg.
Agurk.
Rød paprika.

Dette tok jeg på ren husk. Jeg gidder ikke sjekke. Muligens er det noe syltety der. Vi spiser det ikke annet enn på pannekaker.

Gammel 15-08-07, 12:04   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

nå?

Jeg blir litt matt over en mann som sier at kjøleskapet vårt er helt tomt. Jeg prøver å spørre han hva jeg skal kjøpe inn, men får aldri noe svar. Jeg vet det ikke er så mye spennende pålegg der, men jeg er ikke så spennende på den fronten uansett.

Det som var der i går når han påsto at det ikke var noe der:

* gulost
* fløtemysost
* soyaost
* smøreost
* kokt skinke
* spekeskinke
* fenalår
* tartex
* fårepølse
* salami
* go og mager leverpostei
* leverpostei på boks
* baconpostei
* kaviar
* blåbærsyltetøy
* jordbærsyltetøy
* eplesyltetøy
* makrell i tomat

Som sagt er det ikke så spennende utvalg, men det er da noe. I skapet har vi nugatti, peanøttsmør og honning. Det er da ihvertfall noe å velge i.

Ikke noe i kjøleskapet, når det var alt det der?!

Hos oss er det:

Jarlsberg
Salami
Skinkeost
Jordbørsyltetøy
Makrell i tomat

Men så er det omtrent bare ungene som spiser brødmat også da, i ukedagene.

I helgene pleier vi å ha brie pluss god skinke i tillegg.

Gammel 15-08-07, 12:37   #12
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en gubbe som klarer seg lenge på rekeost, egg og kokt skinke. Ja, også gulost, da.
Resten er det jeg som eter.
Salami
Westfalerskinke
Ikke så fryktelig mer enn det, egentlig.

Men så spiser vi ikke så fryktelig mye brødmat heller, da.
Mye sene middager...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:39   #13
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Makrell i tomat
Lett eplesyltetøy
Leverpostei
Vossafår (et MUST for Vossa-mannen)
Gulost
Smøreost med peperoni
Røkt kalkunpålegg
Kalkunsalami

Gammel 15-08-07, 12:45   #14
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Mmm..blir jo riktig sulten her.

Vi har pr. dags dato:

Makrell i tomat
Nugatti
Leverpostei
Div. oster (Norzola, Forest, Diplomat og noen typer Brie)
Røkt skinke
Prim
Kaviar
Dansk pølse
Gullsalami
Norvegia, Jalapenosost
Chorizo

Ja..det var alt

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:57   #15
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

Hos oss er den listen du nevner her godt utvalg av pålegg.

Nå har vi:

Jarlsbergost
Brunost
Kaviar
Majones
Leverpostei - den gule til Stabburet
Leverpostei - grov fra Tulip
Okserull
Gullsalami
Kokt skinke
Servelat
Italiensk salat
Blåmuggost
Jordbærsyltetøy
Bringebærsyltetøy
Honning

Syns egentlig det er ganske mye jeg.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 17:17   #16
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Gräddost. Nam!
Hardkokte egg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 17:18   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jarlsberg
Lettere norvegia
Guldbrandsdalsost
Spesialsalami
Kokt skinke
Hamburgerrygg
Makrell i tomat
Rømmesild
Skinkeost
Prim
Bringebær lettsyltetøy
Jordbær lettsyltetøy
Appelsinmarmalade
Eplemost
Leverpostei (Stabburet)
Leverpostei (Go`og mager)
Honing
Egg
Nugatti
Cottage Cheese
Også frukt og grønnsaker som jeg ofte spiser på skiva: tomater, agurk, paprika, epler og bananer

(Egentlig oppbevarer vi ikke honningen, Nugattiren og makrell i tomat i kjøleskapet, men de hører jo med til påleggsutvalget vårt likevel. )

Sist redigert av LilleT : 15-08-07 kl 21:15.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 17:35   #18
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

leverpostei
gulost
brunost
jordbærsytetøy
baconost
hamburgerrygg og skinke
reker
kreps
karbonader
egg
epler
bananer

og majones
tomat
agurk
paprika
til pynt

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:51   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke mye, nei.

Jeg har:

Brunost
Hvitost
3 ulike smøreoster
Skinke
Fårepølse
Leverpostei
Kalkunskinke
Jordbærsyltetøy
Majones
Agurk/tomat til påleggsbruk

Gammel 15-08-07, 19:13   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frøkner, hallo. Dere må ikke ha tomat og agurk i kjøleskapet. Iallefall ikke tomat! Den blir helt melen og ekkel.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.