Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-21, 21:37   #461
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nære venners ungdom er på sykehus og har fått diagnosen diabetes type 1.

Medfølelse herfra - jeg vet så alt for godt hvilken bedriten diagnose det er.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 12-06-21, 22:48   #462
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Medfølelse herfra - jeg vet så alt for godt hvilken bedriten diagnose det er.

Signerer den!

Noba er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 10:35   #463
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg oppgitt. Her vaksinere vi 55-64 år med underliggende sykdommer, og leser om store samlinger på 1000 vis av ungdommer på Østlandet. Her har vi blitt frattatt 35% av vaksinedosene for å gjøre dugnad på å få ned de hardest rammet, også blir det tatt imot med så lite respekt av flere og flere. Bør iallefall bøtelegges kraftig de som deltar.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 10:55   #464
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tviler på at de 1000-vis er vaksinert altså. Så langt har man ikke kommet her. Jeg bor ikke i Oslo, men rett utenfor. Min 2002-modell skal vaksineres om to uker.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 13-06-21, 10:57   #465
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men for all del, jeg er helt enig i deg med den festingen. Hva er greia liksom.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 13-06-21, 11:03   #466
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg skjønner at man vil møtes, men det er noe med proporsjonene her.

Gammel 13-06-21, 11:07   #467
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Nå er jeg oppgitt. Her vaksinere vi 55-64 år med underliggende sykdommer, og leser om store samlinger på 1000 vis av ungdommer på Østlandet. Her har vi blitt frattatt 35% av vaksinedosene for å gjøre dugnad på å få ned de hardest rammet, også blir det tatt imot med så lite respekt av flere og flere. Bør iallefall bøtelegges kraftig de som deltar.

Ja, enig. Politiet her har sagt de som bryter reglene på Bystranda vil få bøter på mange tusenlapper.

Gammel 13-06-21, 11:39   #468
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tviler på at de 1000-vis er vaksinert altså. Så langt har man ikke kommet her. Jeg bor ikke i Oslo, men rett utenfor. Min 2002-modell skal vaksineres om to uker.

Og enda viktigere er det å få de med på dugnaden.
Her håper vi å være ferdig med de i aldersgruppen 55-64 år med underliggende sykdommer om to uker, så starter man på den aldersgruppen. Nytt smittetilfelle i går, og som stor turistkommune kan det bli en spennende sommer.

Jeg har en venninne 54 år med diabetes 1, en venninne har en hjertesyk sønn på 25 år som enda ikke er vaksinert. Fastlegene har meldt inn, mens i en annen kommune har venninne med bmi over 30 blitt meldt inn av fastlegen og fått første dose. Hvem overstyrer fastlegene? Noen som vet?

amo er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 11:47   #469
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Og enda viktigere er det å få de med på dugnaden.
Her håper vi å være ferdig med de i aldersgruppen 55-64 år med underliggende sykdommer om to uker, så starter man på den aldersgruppen. Nytt smittetilfelle i går, og som stor turistkommune kan det bli en spennende sommer.

Jeg har en venninne 54 år med diabetes 1, en venninne har en hjertesyk sønn på 25 år som enda ikke er vaksinert. Fastlegene har meldt inn, mens i en annen kommune har venninne med bmi over 30 blitt meldt inn av fastlegen og fått første dose. Hvem overstyrer fastlegene? Noen som vet?

Det er vel ingen som overstyrer? Det kommer vel an på hvor mange doser de forskjellige kommunene får?

Gammel 13-06-21, 13:21   #470
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er vel ingen som overstyrer? Det kommer vel an på hvor mange doser de forskjellige kommunene får?

Det tror jeg faktisk at kommunen kan gjøre, i alle fall gjør de det i min kommune. Fastlegen vår har meldt inn min datter som prioritert fordi hun har underliggende sykdom som står på FHIs liste. Denne diagnosen (diabetes) står derimot ikke på kommunens liste over prioriterte så hun ble ikke kalt inn da de vaksinerte de prioriterte.

Noba er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 13:52   #471
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er utrolig provoserende med dette er de overskriftene om at tusenvis er samlet. I noen parker i Oslo kan man være noen tusen tilstede samtidig uten at man er i nærheten av hverandre. At man tilfeldig er på samme sted, men ikke sammen, betyr altså ikke at man er samlet. Det er som å si at vi som bor i blokk er samlet i blokka når vi er hjemme hos oss selv, det gir rett og slett ikke mening. Og spekulativ bruk av telelinse og kameravinkel får det til å se ut som om folk er mye tettere enn de er. Vi som bor i Oslo må faktisk få lov til å bruke nærmiljøet vårt vi også, uten at det skal bli fremstilt som om vi ikke tar hensyn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 13-06-21 kl 14:02.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 13:58   #472
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Det tror jeg faktisk at kommunen kan gjøre, i alle fall gjør de det i min kommune. Fastlegen vår har meldt inn min datter som prioritert fordi hun har underliggende sykdom som står på FHIs liste. Denne diagnosen (diabetes) står derimot ikke på kommunens liste over prioriterte så hun ble ikke kalt inn da de vaksinerte de prioriterte.

Det syns jeg er rart, for diabetes står jo på listen over risiko.

Gammel 13-06-21, 15:25   #473
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det som er utrolig provoserende med dette er de overskriftene om at tusenvis er samlet. I noen parker i Oslo kan man være noen tusen tilstede samtidig uten at man er i nærheten av hverandre. At man tilfeldig er på samme sted, men ikke sammen, betyr altså ikke at man er samlet. Det er som å si at vi som bor i blokk er samlet i blokka når vi er hjemme hos oss selv, det gir rett og slett ikke mening. Og spekulativ bruk av telelinse og kameravinkel får det til å se ut som om folk er mye tettere enn de er. Vi som bor i Oslo må faktisk få lov til å bruke nærmiljøet vårt vi også, uten at det skal bli fremstilt som om vi ikke tar hensyn.

ENIG! Media får det til å høres ut som en festival, hvor over 1000 personer deltar på den samme festen. Hvis 100 kohorter på 5 og 5 personer har piknik i et stort, offentlig parkområde med minst to meters avstand til neste gruppe, så er det ikke det samme som at 500 personer er samlet og fester sammen. Men det er veldig lett å få det til å fremstå slik, for en klikksulten journalist som elsker å så splid med skandaleoverskrifter.

Skal folk droppe å oppholde seg gruppevis i parker i godværet, fordi risikogruppene ikke er ferdigvaksinert helt andre steder i landet? Og det folk som har levd nedstengt i månedsvis med stengte butikker, skole på rødt, og besøkforbud, mens folk på de stedene som nå klager kunne spise ute, gå på konserter og korpsøvelser. At disse folka nå omsider kan nyte litt frihet synes jeg ikke er respektløst i det hele tatt. Det unner jeg dem av hele mitt hjerte. Hvis parken er stor nok, og gruppene små nok, og holder avstand til andre grupper, så er det ingen som har brutt reglene, selv om det virker veldig voldsomt når det skrives slik.

Akkurat nå er over 20.000 tilskuere samlet på Wembley Stadium. Det er likevel tydelig at smittevernet er ivaretatt, med flere tomme seter mellom hver kohort.

Gammel 13-06-21, 15:45   #474
amo

amo sin avatar

Standard

Politiet uttalte til nrk at smittevernet ikke var ivaretatt der 2-3000 ungdommer var samlet i en Oslo-park. Jeg var der ikke, men rekner med kilden er ganske pålitelig og derfor gruffer jeg. Dugnaden MÅ fortsette til alle som ønsker det er beskyttet.

amo er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 17:22   #475
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det syns jeg er rart, for diabetes står jo på listen over risiko.

Ja, det synes jeg også. Har ikke sett det selv, men har hørt det har vært oppslag i media her fra frustrerte diabetikere.

Noba er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 17:38   #476
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde visst glemt å tømme kjøleskapet på setra i høst :spy:
Godt vi hadde klor i skapet…

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 19:40   #477
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Ungene mine lager lyd hele tida og følger etter meg når jeg går inn i et annet rom.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 19:44   #478
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Politiet uttalte til nrk at smittevernet ikke var ivaretatt der 2-3000 ungdommer var samlet i en Oslo-park. Jeg var der ikke, men rekner med kilden er ganske pålitelig og derfor gruffer jeg. Dugnaden MÅ fortsette til alle som ønsker det er beskyttet.

Politiet sa også at det store flertallet overholdt smittevernet, så det er kun klick-bait når avisene velger å fokusere på de få som ikke gjorde det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-06-21, 22:29   #479
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må på jobb i morgen. Får ikke ha hjemmekontor mer. Det er visst svært uheldig å sitte hjemme for lenge.

Gammel 13-06-21, 22:29   #480
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Solbrent.

:lærer aldri:

Neket er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.