|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Fordi noe av poenget med streiken er at fagforeningene mener lønna må opp for å rekruttere folk til lærerutdanningene og få ferdige lektorer/adjunkter til å bli i jobben sin. Og det samme gjelder sykepleiere og andre helsefagutdannede, det er mange av disse som jobber utenfor helsevesenet. Mangel på disse medfører økt bruk av ufaglærte.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det er jeg klar over. Men nå vippet liksom diskusjonen over til å handle om vikar/ikke vikar. Og jeg var en del av det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Hadde jeg fått fast jobb, istedenfor å gå på tilfeldig (fulltid) vikariater fra år til år, så hadde jeg trolig fortsatt jobbet i ungdomsskolen. Dette var på nordvestlandet, og rektor var veldig bevisst på at han ikke trengte å ansette folk før det var gått 4 år. Det førte selvsagt til at han mistet gode folk hvert år, og det gjorte at resten av staben ble mer og mer frustrerte fordi det hele tiden kom inn nye folk. Jeg endte jo opp i en veldig grei alternativ karriere, så for meg endte historien bra. Men usikkerheten var ekstremt frustrerende mens det stod på. Og mangelen på trygghet gjorde det enklere å drive rovdrift på de midlertidig ansatte/vikarene.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|